گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان (شسپا)

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان (شسپا)
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان (شسپا) در تاریخ 24 تیر ماه 1398 در محل مرکز همايش های بين المللی رازی برگزار شد.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان (شسپا) : 24 تیر ماه 1398

سود هر سهم : 9,473 ریال

سود تقسیمی : 4,000 ریال

نکات مهم گزارش حسابرسی

اظهار نظر حسابرس: مقبول

نکات مهم گزارش هیئت مدیره به مجمع عادی سالیانه شسپا

  • در سال مالی 97، با وجود افزایش درآمد عملیاتی، مقدار فروش با کاهش همراه بوده است. علت، کاهش مقدار تولیدات به سبب عدم توانایی در تامین مواد اولیه از پالایشگاه نفت اصفهان عنوان شد.
  • از جمله ریسک های شرکت افزایش نرخ لوب کات است. طبق صحبت های مدیرعامل شرکت نفت سپاهان بنظر میرسد در مرداد ماه نیز شاهد افزایش نرخ لوب کات باشیم که برای کنترل و مهار آن شرکت در حال مذاکره است.
  • بخش عمده لوب کات دریافتی در 5 ماه پایانی سال با نرخ نیمایی( متوسط هرکیلو 3,447 تومان) محاسبه گردیده است.
  • کلیهء مالیات بر ارزش افزوده ها تا سال 1396، از سازمان امور مالیاتی بازپس گرفته شد.
  • یکی از پتانسیل های بهبود شرایط کسب و کار شرکت نفت سپاهان با توجه به نوع شرکت، در اختیار داشتن پایانه صادراتی مستقل می‌باشد. به منظور بالفعل سازی این پتانسیل شرکت نسبت به انعقاد قرار داد اجاره زمین در مجتمع بندری شهید رجایی اقدام کرده است. شرکت نفت سپاهان برای مدت 15سال از تاریخ عقد قرارداد شامل 2سال ساخت و 13سال بهره برداری، با برآورد حداقل مبلغ سرمایه گذاری حدود 1,100 میلیارد ریال جهت انجام تعهدات شروع به انجام پروژه کرده است. طبق صحبت های مدیرعامل ممکن است 18ماه زمان برای ساخت کافی باشد.
  • پروژه خط تولید ظروف پلاستیکی یک و چهار لیتری در مرحله ثبت سفارش برای ورود دستگاه های مورد نیاز است.  

پرسش و پاسخ سهامداران

پرسش اول: علت خرید سهام پالایش نفت اصفهان چیست؟

پاسخ: این سهم کاملا با دید بلندمدت خریداری شده است. شرکت با داشتن 2.5درصد از سهام شپنا دارای اهرم فشار بر آن شرکت است و همین امر باعث سهولت دریافت مواد اولیه از این شرکت می‌گردد.

پرسش دوم: سیاست فروش در شرکت به چه صورت است؟

پاسخ: فروش داخلی و صادراتی همواره به صورت نقدی است. صرفا فروش به صنایع، برای حفظ مشتری و سهم بازار به صورت اعتباری انجام می‌شود.

پرسش سوم: نرخ روغن پایه چقدر است؟

پاسخ: بین 540 تا 570 دلار می‌باشد.

سایر نکات مجمع عادی سالیانه شسپا

در ادامه مجمع عادی سالیانه، مجمع فوق العاده در رابطه با افزایش سرمایه تشکیل شد.  در این مجمع افزایش سرمایه از محل سود انباشته سال 1397 به مبلغ 4,950,000 میلیون ریال جهت جبران مخارج سرمایه گذاری بلند مدت و جبران بخشی از مخارج سرمایه ای انجام شده خطوط پرکنی به تصویب رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها