گری اسکیل از درخواست EFT فیوچرز اتریوم خود کنار کشید! ماجرا چیست؟

گری اسکیل از درخواست EFT فیوچرز اتریوم خود کنار کشید! ماجرا چیست؟
خلاصه اخبار

شرکت گری‌اسکیل اینوستمنت (Grayscale Investments) در اقدامی عجیب، پرونده 19b-4 خود را که برای راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم به کمیسیون بورس (SEC) ارسال کرده بود، پس گرفت. به گزارش میهن بلاکچین، این خبر که توسط جیمز سیفرت (James Seyffart)، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ منتشر شد، بحث‌های جدیدی را برانگیخته است. این درخواست که در سپتامبر …

شرکت گری‌اسکیل اینوستمنت (Grayscale Investments) در اقدامی عجیب، پرونده 19b-4 خود را که برای راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم به کمیسیون بورس (SEC) ارسال کرده بود، پس گرفت.

به گزارش میهن بلاکچین ، این خبر که توسط جیمز سیفرت (James Seyffart)، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ منتشر شد، بحث‌های جدیدی را برانگیخته است. این درخواست که در سپتامبر سال گذشته ثبت شده بود، در تاریخ 3 می (14 اردیبهشت) توسط .NYSE Arca، Inc شرکت پذیره‌نویس گری اسکیل پس گرفته شد. دو شرکت NYSE Arca و Grayscale هنوز در مورد این اقدام اظهارنظری نکرده‌اند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

چرا گری‌اسکیل از درخواست ETF فیوچرز اتریوم کنار کشید؟

هنوز دلیل اصلی خروج ETF فیوچرز اتریوم از گری‌اسکیل مشخص نیست. با این حال، چشم‌انداز کلی در مورد تایید ETFهای اتریوم، بسیاری از متقاضیان و ناظران را ناامید کرده است.

گری‌اسکیل درخواست خود برای این ETF فیوچرز اتریوم را در سپتامبر سال گذشته ثبت کرد. این پرونده پس از پیروزی این شرکت در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مرحله تشخیص برای تایید ETF بیت‌کوین ثبت شد. درخواست ETF فیوچرز اتر گری‌اسکیل یکی از بی‌نهایت محصولات مرتبطی است که نیاز به تایید کمیسیون بورس دارد.

جیمز سیفرت در صفحه X (توییتر سابق) خود بیان کرد:

حقیقتا نمی‌دانم دلیل این کار آنها چه بود. به نظر من میشد SEC را مجبور کرد تاییدیه یا رد ETF فیوچرز اتریوم را بنویسد و سپس دوباره ادامه داد؟ شاید SEC با گری‌اسکیل در این مورد صحبت کرده است… و هر چیزی که در صحبت‌هایشان گفته شد گری‌اسکیل را متقاعد کرده که کنار بکشد؟ (این صرفا یک حدس است)

پس از چند بار تعویق تصمیم‌گیری، این عقب‌نشینی بحث‌های بسیاری ایجاد کرده است. به گفته سیفرت، این کنار کشیدن ممکن است راه این شرکت برای محافظت از هر شکلی از رد شدن درخواست ETF اسپات اتریوم خود باشد. تحلیلگران معتقدند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ممکن است با تایید یک ETF فیوچرز و رد یک ETF اسپات، هوشمندانه عمل کند.

او حدس زد که SEC ممکن است در مورد این برنامه با گری‌اسکیل صحبت کرده باشد. به نظر او، هر آنچه SEC گفته است، ممکن است فشار برای پس گرفتن درخواست ETF فیوچر اتریوم را افزایش داده باشد. این نهاد قانون‌گذار در حال حاضر در حال بررسی راه‌هایی برای طبقه‌بندی اتریوم به عنوان یک قرارداد سرمایه‌گذاری است.

در صورت موفقیت، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که SEC عزم خود را برای رد تمام محصولات ETF اتریوم جزم می‌کند. برخی از صادرکنندگان احتمالی که منتظر این تایید هستند عبارتند از بلک راک (BlackRock)، فیدلیتی (Fidelity) و بیت‌وایز (Bitwise).

ETF اسپات اتریوم: یک محصول اجتناب ناپذیر

در حالی که احتمال رد شدن این ETF زیاد است، هر روز بسیاری از نوآوران این صنعت به مخالفت‌ خود با SEC می‌افزایند. به عنوان مثال، کانسنسیس (ConsenSys) شکایتی علیه این قانون‌گذار به دلیل طبقه‌بندی برنامه‌ریزی شده اتریوم در دسته اوراق‌بهادار تنظیم کرده است. در حالی که مشخص نیست این شکایت به کجا خاتمه می‌یابد، پیش‌بینی فعلی این است که رد ETF اسپات اتریوم ممکن است باعث ایجاد تعدادی شکایت دیگر شود.

با افزایش مخالفت قانون‌گذاران دیگر با ادعای SEC درباره دسته‌بندی این آلت‌کوین به‌عنوان اوراق بهادار، پیچیدگی‌های پیگیری ETF توسط گری‌اسکیل و همتایانش تازه شروع شده است.

این درخواست‌ها روی قیمت اتریوم نیز تاثیر خواهند گذاشت و احتمالا با اخبار مربوط به این ETFها نوساناتی خواهد داشت.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *