کاهش قدرت خرید آمریکایی‌ها با رواج شیوه پرداخت اقساطی

کاهش قدرت خرید آمریکایی‌ها با رواج شیوه پرداخت اقساطی
خلاصه اخبار

تهران-ایرنا- یک هفته‌نامه آمریکایی گزارش داد، شهروندان آمریکا تحت فشار اقتصادی به طرز فزاینده ای به سرویس پرداخت کوتاه مدت تحت عنوان«اکنون خریداری کن، بعدا پرداخت کن» برای تامین مایحتاج ضروری روزانه خود روی آورده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، در این گزارش نشریه نیوزویک آمده است: تحقیقات آژانس بازاریابی پارتنر سنتریک در نیویورک نشان می دهد که بیش از نیمی از آمریکایی ها (52 درصد) اکنون از سرویس «اکنون بخر، بعدا پرداخت کن» (BNPL) استفاده می کنند و نسل زِد (متولدین سالهای 1997 تا 2012) و نسل هزاره (Millennial) (بعد از نسل زد) به ترتیب با 59 و 58 درصد در استفاده از این سرویس پرداخت پیشتاز هستند.

این تحقیقات نشان داد که 53 درصد از مردم آمریکا قصد دارند از این روش در سال جاری میلادی استفاده کنند و این رقم برای نسل زد در سال جاری به 65 درصد افزایش خواهد یافت.

درباره اهمیت استفاده شهروندان آمریکایی از این روش پرداختی باید گفت که حتی قبل از اعلام تعرفه های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اوایل ماه آوریل (فروردین) و متعاقب آن افزایش تعرفه های چین، آمریکایی ها نشانه های فشار اقتصادی را با کاهش خریدهای روزانه خود بروز داده بودند.

برخی از شرکت های ارائه دهنده سرویس «اکنون بخر، بعدا پرداخت کن» استفاده از این سرویس را به عنوان ابزاری قابل اعتماد و آسان برای مدیریت بودجه عنوان می کنند که کاربران را از نیاز به استفاده از چک های اعتباری یا پرداخت بهره بی نیاز می کند اما کارشناسان به نیوزویک گفته اند که افزایش محبوبیت خرید اقساطی تاثیر تورم و بی ثباتی اقتصادی بر بودجه مردم را نشان می دهد.

نظرسنجی آژانس پارتنرسنتریک از بیش از 1000 نفر از مردم سراسر آمریکا نیز نشان می دهد که از هر چهار نفر، یک نفر از سرویس «اکنون بخر، بعدا پرداخت کن» استفاده می کند که بیشتر به دلیل افزایش هزینه های زندگی است و و 15 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که در سال 2025 برای اولین بار از این شیوه پرداختی استفاده خواهند کرد.

این نتایج نشان داد که محبوبیت خرید با این سرویس در رابطه با کالاهای متوسط تا بزرگ مانند لوازم الکترونیکی، مبلمان و کالاهای خانگی با حداقل قیمت 250 دلار بیشتر بود اما 31 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی تصدیق کردند از این شیوه برای خرید خواروبار استفاده می کنند.

نظرسنجی شرکت لندینگ تری نیز نشان می دهد که تعداد افرادی که گفته اند از این سرویس برای خرید خواروبار استفاده می کنند به 25 درصد افزایش یافته است. سال گذشته 14 درصد از این شیوه اقساطی برای تامین خواروبار خود استفاده کرده بودند.

مت شولز تحلیلگر این شرکت به نیوزویک گفت، با وجودی که این روش پرداخت به عنوان ابزاری برای تقسیم خریدهای پرهزینه‌تر خانوارها در نظر گرفته می‌شود، اما گرایش به آن افزایش فشارهای تورم، نرخ‌های بهره بالا و عدم اطمینان عمومی اقتصادی نزد خانواده‌های آمریکایی را نشان می دهد.

نظرسنجی های دیگری در آمریکا حکایت از آن دارند که اعتماد مصرف کنندگان در آمریکا کاهش یافته است. در ماه آوریل، شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت و انتشار می رود این شاخص در آینده بیشترین کاهش را در 13 سال گذشته داشته باشد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خطا در بارگزاری کپچا