چرا قیمت بیت کوین رشد کرده است؟

چرا قیمت بیت کوین رشد کرده است؟

در هفته 29 آوریل (۱۰ اردیبهشت) تا 4 مه (۱۵ اردیبهشت) بیت کوین با رشدی حدوداً ۱ درصدی به محدوده ۶۳٬۱۷۳ دلار رسید. البته در این مدت قیمت بیت کوین تا کف ۵۶٬۵۵۱ دلار هم کاهش یافته بود. بسیاری از فعالان صنعت ارزهای دیجیتال باور دارند که کنفرانس مطبوعاتی FOMC و گزارش مشاغل ایالات متحده روی این بازار تاثیر گذاشته است.

به عبارت دقیق‌تر داده‌های بازار کار آمریکا نشان داد که شرایط اقتصادی این کشور در وضعیت چندان خوبی قرار ندارد. در نتیجه فدرال رزرو احتمالاً مجبور می‌شود نرخ بهره آمریکا را کاهش دهد. کاهش نرخ بهره آمریکا تاثیر مستقیمی روی ریسک‌پذیری معامله‌گران می‌گذارد و معمولاً فعالیت آن‌ها در بازارهایی مثل بازار ارزهای دیجیتال و بازار سهام را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، نوسانات ETFهای اسپات بیت کوین در آمریکا هم به شدت روی تقاضای این ارز دیجیتال موثر بود. به عبارت دیگر، ETFهای اسپات بیت کوین در  هفته‌ گذشته با خالص جریان خروج سرمایه زیادی مواجه شدند و ۴۳۳ میلیون دلار سرمایه را از دست دادند. در این مورد برای مثال می‌توان به صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) اشاره کرد که در این مدت ۲۷۷.۲ میلیون دلار را از دست داد که کم‌تر از جریان خروج سرمایه ۴۵۴.۱ میلیون دلاری آن در هفته قبل‌تر بود. با این حال صندوق مذکور برای اولین بار در روزهای قبل با خالص جریان ورود سرمایه مواجه شد و به جریان خروج سرمایه تقریباً ۸۰ روزه خود پایان داد. این اتفاق تاثیر زیادی روی احساسات صعودی معامله‌گران گذاشت.

صندوق IBIT هم در این مدت ۲۴.۲ میلیون دلار سرمایه جدید را به خود جذب کرد اما در یک روز برای اولین بار با خالص جریان خروج سرمایه مواجه شد. صندوق‌های FBTC و ARKB شرکت‌های فیدلیتی (Fidelity) و آرک اینوست (Ark Invest) به ترتیب ۱۳۰.۷ و ۸۴.۴ میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کردند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cryptopolitan و Cryptoslate

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *