چرا جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها کاهش یافته است؟

چرا جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها کاهش یافته است؟

داده‌های آنچین نشان می‌دهد که جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها اخیراً در پایین‌ترین سطح خود در یک دهه گذشته قرار داشته است. این امر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نمی‌خواهند ذخایر بیت کوین خود را به فروش برسانند و احتمالاً به رشد قیمت آن کمک خواهند کرد.

یکی از نویسندگان پلتفرم کریپتوکوانت (CryptoQuant) به اسم اکسل آدلر (Axel Adler) در شبکه اجتماعی  X (توییتر سابق) اعلام کرد که جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌های ارز دیجیتال برای مدتی کاهش یافته است. جریان ورودی یک شاخص آنچین است که کل بیت کوین‌های واردشده به کیف پول‌های صرافی‌های متمرکز را محاسبه می‌کند.

تحلیلگران باور دارند که رشد این شاخص نشان می‌دهد هولدرهای بیت کوین مقدار زیادی از ذخایر خود را به صرافی‌های ارز دیجیتال منتقل کرده‌اند. از آنجا که این حرکت معمولاً برای فروش بیت کوین انجام می‌شود، رشد شاخص مذکور معمولاً به عنوان یک سیگنال نزولی در نظر گرفته می‌شود. از طرف دیگر، پایین بودن این شاخص نشان می‌دهد که صرافی‌ها در حال حاضر جریان ورودی زیادی ندارند. علاوه بر این جریان خروجی بیت کوین از صرافی‌ها هم به عنوان یک سیگنال صعودی یا خنثی در نظر گرفته می‌شود.

جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها در طول یک دهه گذشته

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، جریان ورودی بیت کوین در حال حاضر روی 20000 BTC قرار دارد که پایین‌ترین رکورد آن از سال ۲۰۱۵  محسوب می‌شود. علاوه بر این میانگین متحرک 365 روزه این شاخص از فوریه 2018 نزولی بوده و از 90000 بیت کوین به محدوده فعلی خود رسیده است.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Bitcoinist

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *