پیش‌بینی بورس فردا 2 اردیبهشت ماه 1403 / رشد بیش از 77 هزار واحدی شاخص کل

پیش‌بینی بورس فردا 2 اردیبهشت ماه 1403 / رشد بیش از 77 هزار واحدی شاخص کل
خلاصه اخبار

اکوایران: در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 77 هزار واحدی مثبت شد تا کمی از محدوده 2.2 میلیون واحدی فاصله گرفته باشد.

به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات کمی بیش از 77 هزار و 600 میلیارد تومان رقم خورد و به واسطه استقبال خوب از نمادهای شاخص سازی همچون فملی و فولاد که ترتیب هر کدام 11 هزار و 10 هزار واحدی شاخص کل را مثبت کردند شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 3.52 درصد رشد را به خود دید، تا اینبار رکورد شکنی شاخص کل در سمت صعود بازار باشد و پس از ایجاد محدودیت در بازار آن هم در دامنه نوسان اوضاع بازار رخ کاملا سبزی را به خود بگیرد.

به نظر می‌رسد سازمان بورس توانست ریسک سیاسی که بر بازار سرمایه سایه انداخته بود به خوبی مدیریت کند اما در عین حال می‌توان گلایه کرد که چرا در سال گذشته و از آن فاجعه سیاه 17 اردیبهشت ماه جلوگیری نکرد یا حداقل آن را مدیریت نکرد.

گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی 524 میلیارد تومانی برای دومین روز پیاپی در صدر برترین ارزش معاملاتی در بازار سرمایه قرار گرفت و خودرویی‌ها در جایگاه دوم قرار گرفتند، نکته جالب بازار امروز افزایش ارزش معاملاتی در بازار روز جاری، آن هم در گروه فرآورده‌های نفتی بودیم موضوعی که خیلی وقت بود شاهد انجام معاملات خیلی خاص در این گروه نبودیم. اما در روز جاری این گروه با ارزش معاملاتی بیش از 313 میلیارد تومانی در جایگاه سوم برترین ارزش معاملاتی گروه‌های بازار سرمایه قرار گرفت.

سازمان بورس اوراق بهادار گزارش داد که در هفته گذشته تعداد کدهای فعالی در بازار سرمایه حدود 244 هزار نفر بوده است البته که نباید به آمار هفته گذشته خیلی اکتفا کرد چرا که بازار در حالت نیمه تعطیل قرار داشت و نمادهای در صف های خرید و یا فروش قفل شده بودند.

اما در جریان بند س تبصره قانون بودجه برای سال جدید بازار خیلی نگران سرمایه گذاری برای سال 1403 بود و نامه نگاری‌هایی نیز از سوی کانون نهادهای سرمایه گذاری و سازمان بورس اوراق بهادار تهران انجام شده بود. به همین دلیل در بازار روز جاری شاهد تقویت تقاضا برای صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی، بعد از انتشار اخباری مبنی بر تعدیل بند س تبصره 6 بودجه سال 1403 بودیم که یکی از دلایل مثبت شدن بازار روز جاری نیز عنوان می‌شد.

اما خبر دیگر بازار امروز را خبرگزاری مهر بر سر زبان‌ها انداخت و از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خیلج فارس گلایه کرد و عنوان داشته است که این اقدام غیر قانونی است. همچنین خبر غیرقانونی بودن واگذاری باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها دیگر خبر ورزشی بورسی بود که در بین اهالی بازار سرمایه دست به دست می‌چرخید.

همچنین تسنیم گزارش داده است که جلسه کارگروه تایید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی سازی در حال برگزاری است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به اتفاقات رخ داده صلاحیت خریداران پرسپولیس و استقلال امروز تایید و همه چیز آماده برگزاری مزایده در روز دوشنبه هفته جاری شود.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه 29 فروردین به 23.52 درصد رسید.

untitled

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز به واسطه مثبت شدن بیش از 97 درصد از بازار توانست 77 هزار واحدی اوج بگیرد تا سقف ایجاد شده در سال 1403 را نیز از سر راه خود بردارد شاخص کل پس از رفع محدودیت های ایجاد شده در هفته گذشته توانست 3.5 درصدی مثبت شود تا رخ بازار را برای اردیبشهت ماه سال 1403 اردیبهشت ماه کند.

حدود 653 میلیارد تومان ورود پول حقیقی ها به بازار بورس اوراق بهادار تهران و 111 میلیارد تومان هم ورود پول حقیقی‌ها به بازار فرابورس ثبت شده است تا رکورد جدیدی برای بورس تهران باشد.

در سمت مقابل بیش از 800 میلیارد تومانی توسط حقیقی ها از بازار صندوق های درآمد ثبات خروج پول ثبت شده است.

شاخص کل می‌تواند با این روند حرکتی که برای خود ایجاد کرده است و محدوده 2.2 میلیون واحدی پر چالش یک سال اخیر که حال به یک سطح حمایتی قوی تبدیل شده است به اهداف بالاتر فکر کند تا شاید بتواند در ماه‌های آینده سقف 2.5 میلیون واحدی ایجاد شده در سال گذشته را از سر راه خود بردارد.

خبر افزایش نرخ دلار نیما و همچنین گزارش‌های ماهانه و فصلی که در سامانه کدال در حال بارگزاری از سوی ناشران بورسی است بر این موضوع تاکید می‌کند همچنین تعدیل بند س تبصره 6 ماده قانون بودجه و احتمال کاهش تنش‌های سیاسی در منطقه از عواملی بود که بازار امروز را به رنگ سبز سوق داد.

کل

 

 

 

 

مرجع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *