پنج دلیل مهم برای سرمایه‌گذاری بر روی دوج کوین

پنج دلیل مهم برای سرمایه‌گذاری بر روی دوج کوین

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پروژه‌ی رمزارزی دوج کوین اخیراً به‌شدت مورد توجه فعالان بازار رمزارزها قرار گرفته است، بطوری که ارزش بازار آن در طول چند هفته‌ی اخیر به‌طور چشمگیری افزایش یافته و هم‌اکنون در جایگاه چهارمین رمزارز بزرگ بازار قرار گرفته است. ایلان ماسک(Elon Musk)؛ مدیرعامل شرکت‌های تسلا(Tesla) و اسپیس ایکس(SpaceX) که در میان فعالان صنعت رمزارزی به پدر دوج کوین(Dogefather) شهرت یافته یکی از دلایل اصلی جلب توجه به این پروژه‌ی رمزارزی را تشکیل می‌دهد. با این وجود عوامل دیگری نیز در انتخاب دوج کوین در سبد سرمایه‌گذاری رمزارزی تاثیرگذار هستند که در این مقاله پنج فاکتور با اهمیت برای سرمایه‌گذاری بر روی دوج کوین را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1٫ تاثیر‌گذاری انکار ناپذیر ایلان ماسک

ایلان ماسک در گذشته از هر فرصتی برای نشان دادن اشتیاق خود به پروژه‌ی رمزارزی دوج کوین(داژ کوین) استفاده کرده است. این فاکتور عامل مطلوبی برای دوج کوین محسوب می‌شود چراکه توییت‌های ایلان ماسک به‌طور قابل توجهی سرمایه‌گذاران را به خرید دوج کوین تحریک می‌کند.

به عنوان مثال در روز چهارم فوریه ماسک توییت کرد: «دوج کوین ارز مردمی است.» انتشار این توییت بازتاب گسترده‌ای داشته و پس از انتشار آن ارزش دوج کوین حداقل 50 درصد افزایش یافته است.

وی در روز پانزدهم آوریل توییت کرد: «(قیمت) دوج کوین دیوانه‌وار به سوی ماه» پس از انتشار این توییت قیمت دوج کوین 520 درصد افزایش یافته است.

اگرچه ماسک اخیراً به سرمایه‌گذارن توصیه کرده که با احتیاط در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند اما نقش وی در معرفی دوج کوین به عموم مردم انکارناپذیر است.

تاثیر توییت‌های ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین
تاثیر توییت‌های ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین

بیت کوین؛ الهام‌بخش ساخت دوج کوین

دوج که نماد سگ شیبا(Shiba) را یدک می‌کشد، در سال 2013 به‌صورت یک پروژه‌ی سرگرمی و جوک و براساس یک میم توسعه داده شده است. نخستین بلاک این شبکه در روز ششم دسامبر همین سال استخراج شده است.

جکسون پالمر(Jackson Palmer)؛ خالق دوج کوین یکی از مهندسان نرم‌افزار شرکت آی.بی.ام(IBM) بوده و فعالیت به عنوان بازاریاب شرکت ادوبی(Adobe) را در کارنامه دارد. اما چند سال پس از خلق این پروژه تصمیم به ترک آن گرفت.

پالمر در سال 2013 و در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «بر روی دوج کوین سرمایه‌گذاری کنید، یقیناً در آینده شگفتی‌ساز خواهد بود.» تصور می‌شود که در این توییت برای نخستین مرتبه به نام دوج کوین اشاره شده است.

کُد هسته‌ی دوج کوین هم‌اکنون به‌طورپایدار و قدرتمندی فعالیت می‌کند اما در حقیقت دوج کوین فورکی از فورک‌های بیت کوین شامل(لاکی‌کوین(Luckycoin)، جانک‌کوین(Junkcoin)، لایت‌کوین(Litecoin) و بیت‌کوین امروزی(Bitcoin)) درنظر گرفت.

شرایط به سود دوج کوین پیش می‌رود

دوج کوین همواره مخالفان را به مبارزه می‌طلبد. به‌طور طبیعی کسانی که با رمزارزها مخالفت می‌کنند و کسانی که صنعت رمزارزی را کاملا جدی در نظر می‌گیرند از دوج کوین اجتناب می‌ورزند. دسته‌ی دوم دوج کوین را پروژه‌ی انحرافی از مسیر اصلی رمزارزها و یا بطور سختگیرانه‌تری آن را عامل بدنامی صنعت رمزارزها ارزیابی می‌کنند.

راب گاسکل(Rob Gaskell)؛ یکی از شرکای شرکت مشاوره‌ی رمزارزی اپولد(Appold) است که بر روی کمک به سرمایه‌گذاران حقوقی برای درک و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها فعالیت می‌کند. وی معتقد است که دوج کوین واقعاً در شرایط حباب قیمتی قرار گرفته و بطور مشابه با دیگر رمزارزها کاربرد ساده‌ای دارد. گاسکل افزود: «همانطور که احتمالاً می‌دانید، من طرفدار دوج کوین نیستم و از نظر من این پروژه به صنعت رمزارزی آسیب می‌رساند.»

غالباً زمانی که یک دارایی در سطح بیشینه‌ی قیمتی قرار گرفته است، سرمایه‌گذاران اشتیاقی به خرید آن نشان نمی‌دهند.

ایلان ماسک تنها حامی و فرد تاثیر‌گذار در پروژه‌ی رمزارزی دوج کوین محسوب نمی‌شود. ما در گذشته شاهد تاثیر‌گذاری گروه‌هایی همانند جنبش وال‌استریت‌بتز(Wallstreetbets) در فروم ردیت(Reddit) بوده‌ایم. عوامل تاثیر‌گذار به همراه تداوم چاپ‌پول گسترده از سوی دولت آمریکا، احتمال تداوم روند صعودی دوج کوین را نشان می‌دهد.

انتشار دوج کوین هیچ محدودیتی ندارد

برخلاف بیت کوین که از سیاست ضد تورمی برای انتشار رمزارز بهره می‌برد، انتشار دوج کوین به سقوط بهمن شباهت دارد. عرضه‌ی ثابت و پایدار دوج کوین برای استفاده از این رمزارز به عنوان ابزار واسطه برای مبادلات یک مزیت محسوب می‌شود. اگر روزی دوج کوین به ابزار واسط برای مبادلات مالی تبدیل شود، برخلاف بیت کوین که تنها مقدار محدودی از آن منتشر خواهد شد، رمزارزهای کافی برای پاسخگویی به تقاضای کاربران وجود خواهد داشت.

پاداش استخراج هر بلاک دوج کوین 10 هزار واحد تعیین شده و در توالی هر یک دقیقه یک بلاک جدید به شبکه‌ی این رمزارز افزوده می‌شود(برخلاف بیت کوین که توالی استخراج بلاک‌های آن در محدوده‌ی 10 دقیقه تنظیم شده است). یعنی در هر روز 14/4 میلیون واحد رمزارز جدید دوج کوین منتشر می‌گردد. اگرچه نرخ عرضه همزمان با گذشت زمان و رشد حجم رمزارزهای منتشر شده کاهش می‌یابد اما هیچ محدودیتی برای انتشار دوج کوین وجود ندارد. بنابراین در طول هر سال 5/2 میلیارد دوج کوین جدید منتشر می‌شود.

تنها یک کاربرد احتمالی برای دوج کوین تعریف شده است و بر اساس ادعای علاقه‌مندان احتمالاً دوج کوین روزی واقعاً به «پول مردم» تبدیل خواهد شد. این پروژه‌ی رمزارزی الگوریتم اس.اچ.ای256(SHA-256) که در بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد را کنار گذاشته و از الگوریتم اسکریپت(Scrypt) استفاده می‌کند که در نتیجه انرژی الکتریکی کمتری برای استخراج آن نیاز است.

برند تجاری قدرتمند دوج کوین

قدرت نام تجاری دوج کوین پنجمین دلیل برای سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز محسوب می‌شود. بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت کپ(Coinmarketcap) تاکنون 8,751 رمزارز منتشر شده است که بخش بزرگی از آن‌ها را پروژه‌های مرده و یا نزدیک به مرگ تشکیل می‌دهند.

با وجود فعالیت اندک تیم توسعه‌دهنده‌ی دوج کوین، این پروژه‌ی رمزارزی در بازارهای نزولی نیز همچنان جایگاه خود را در فهرست 100 رمزارز برتر بازار از نظر ارزش بازار حفظ کرده است. کلم چمبرز(Clem Chambers)؛ مدیراجرایی یک شبکه‌ی سرمایه‌گذاری خصوصی معتقد است:

«دوج کوین همواره از بِرَند بسیار خوبی برخوردار بوده است که در آینده نیز مزیت این پروژه‌ی رمزارزی محسوب می‌شود و در نتیجه همواره در فهرست رمزارزهای بزرگ بازار قرار خواهد داشت.»

نظر شما نسبت به فاکتورهای اشاره شده در این مقاله برای سرمایه‌گذاری بر روی دوج کوین چیست؟ آیا این پروژه‌ی رمزارزی به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و یا هیجان پیرامون این رمزارز بزودی تخلیه خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • به نظر من دوج کوین ارزدیجیتال موفقی خواهد بود چون ارزش دادو ستد پیداکرده واین خود باعث صعود قیمتی دوج خواهد شد !

  • سلام،یک برتری دیگه اینه که حضور والها ونهنگ ها در اون کم هست،،و مزیت دیگر اون اینه که مثل بیت کوین یا یواس دی تی، ویا ….زیاد نمیشه قیمتش رو کنترل کرد،،مثل بورس ایران، میشه گفت با صف چینی، زیاد سازگار نیست،،که این از بهترین مزایای اونه،وقتی این نباشه افراد با دانش متوسط هم میتونن توی این ارز فعال باشن،و دانش خودشون رو بالا ببرن،،که این معنیش این هست که آماتورها در این رمزارز میتونن خودشون رو به سطح حرفه ای برسونن وقتی شرایط راحت تر باشه میشه گفت خرید وفروش در این رمز ارز یا ترون وتاحدودی استلار محل تمرین خوبی هست،، بطور واقعی خرید وفروش میکنی و به راه وچاه کار در رمزارزها آشنا میشی،، واقعا بقول کارشناسان مثل یک بازی میمونه اما دراین بازی بطور واقعی وبا سود یا ضرر لذت میبری،، وسعی میکنی دانش خودت رو بجایی برسونی که طعنه به بزرگان بزنی،،
    موفق و موید باشید