پلن بی (PlanB): امسال عبور قیمت بیت کوین از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار «اجتناب ناپذیر» است

پلن بی (PlanB): امسال عبور قیمت بیت کوین از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار «اجتناب ناپذیر» است
خلاصه اخبار

پلن‌بی (PlanB)، تحلیلگر کوانت، معتقد است بیت کوین می‌تواند تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار و تا سال ۲۰۲۸ و هاوینگ بعدی به ۵۰۰٬۰۰۰ دلار برسد. وی برای این پیش‌بینی، از مدل انباشت به جریان خود (Stock to Flow) استفاده کرده است. به گزارش میهن بلاکچین، این تحلیلگر آن‌چین به ۱۵۷٬۰۰۰ مشترک …

پلن‌بی (PlanB)، تحلیلگر کوانت، معتقد است بیت کوین می‌تواند تا قبل از پایان سال 2024 به 100٬000 دلار و تا سال 2028 و هاوینگ بعدی به 500٬000 دلار برسد. وی برای این پیش‌بینی، از مدل انباشت به جریان خود (Stock to Flow) استفاده کرده است.

به گزارش میهن بلاکچین ، این تحلیلگر آن‌چین به 157٬000 مشترک یوتیوب خود گفته است که از نظر تاریخی، قیمت بیت کوین احتمالا دو برابر ارزش فعلی آن خواهد شد تا ضرر درآمد ماینرهای بیت کوین به دلیل هاوینگ ماه آوریل جبران شود.

نظر پلن بی در مورد قیمت بیت کوین در سال 2024

پلن‌بی به مخاطبان کانال یوتیوب خود گفت:

به نظر من رسیدن به قیمت 100٬000 دلار اجتناب ناپذیر است، زیرا درآمد ماینرها باید بهبود یابد. درآمد ماینینگ به خاطر هاوینگ، نصف شده است. همه ماینرها، کل صنعت، شاهد کاهش 50٪ درآمد خود بوده‌اند و این باید جبران شود.

معمولا در سه هاوینگ اخیر، طی چهار تا هشت ماه قیمت بیت کوین افزایش یافته است و این موضوع در مورد سال 2024 هم صادق است. تنها راه برای جبران درآمد ماینینگ، دو برابر شدن قیمت است. بنابراین با تخمین قیمت فعلی (60٬000 دلار)، امسال قیمت بیت کوین باید بسیار بالاتر از 100٬000 دلار باشد.

پلن‌بی می‌گوید مدل سهام به جریان او که مقدار یک کالا (Commodity) در گردش تقسیم بر مقدار تولید شده در هر سال را مقایسه می‌کند، نشان می‌دهد بیت‌کوین تا چهار سال آینده به قیمت هدف 500٬000 دلار خواهد رسید.

وی در ادامه افزود:

من مدل [سهام به جریان] را به روزرسانی کردم، پارامترها تغییر چندانی نکردند. هدف 2028-2024 هنوز به طور متوسط ​​حدود 500٬000 دلار است.

همچنین توجه داشته باشید که خطا همیشه پس از هاوینگ کاهش پیدا می‌کند. بنابراین یک هاوینگ مانده است و مقدار ارزش این مدل بالا می‌رود. و البته، مدتی طول می‌کشد، قیمت بیت کوین تا به ارزش این مدل برسد کمی تاخیر دارد. هر هاوینگی اینگونه بوده و به نظر من این هاوینگ نیز تفاوتی نخواهد داشت.

سال 2025… به نظرم سال 2025، سقف تشکیل خواهد شد. زیرا از نظر تاریخی، سقف بازار گاوی… حدود 1.5 سال پس از هاوینگ بوده است.

و البته سوال بزرگ این است که آیا قیمت به دنبال مدل کاهش بازدهی خواهد بود و سقف قیمت در حدود 200٬000 خواهد بود؟ یا اینکه واقعا قیمت از مدل سهام به جریان پیروی می‌کند و آیا دوباره بازدهی نمایی خواهد داشت؟

پاسخ من روشن است. به نظر من مدل انباشت به جریان اتفاق خواهد افتاد و حداقل تا زمان پذیرش 50٪ بازدهی تصاعدی خواهیم داشت. اکنون بین 1 تا 10٪ هستیم. این یعنی هنوز تا پذیرش 50٪ راه طولانی داریم. از نظر من بازده نمایی چیزی است که شاهد آن خواهیم بود.

مدل سهام به جریان - منبع: پلن‌بی
مدل سهام به جریان – منبع: پلن‌بی

در زمان نگارش این مقاله بیت کوین با قیمت حدود 64٬000 دلار در حال معامله است و در 24 ساعت گذشته حدود 0.36٪ رشد داشته است.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *