پشتیبانی دلاری صندوق توسعه از بورس/ 60 میلیون دلار واریز می‌شود

پشتیبانی دلاری صندوق توسعه از بورس/ 60 میلیون دلار واریز می‌شود

صندوق توسعه ملی با تزریق 60 میلیون دلار از منابع ارزی خود به بازار سرمایه در قالب سه مرحله، به دنبال ثبات و رونق این بازار و حمایت از سهام‌داران است.

دیدگاه‌های مثبت نامزدهای ریاست جمهوری و برنامه‌های آنها برای رونق بخشیدن به بازار سرمایه، نویدبخش آینده‌ای روشن برای این بازار است.

دکتر سید علیرضا میرمحمد صادقی، عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی، در گفتگویی با روابط عمومی این صندوق، به تشریح جزئیات تزریق 60 میلیون دلار از منابع ارزی این صندوق به بازار سرمایه پرداخت.

وی با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر تزریق معادل ریالی 510 میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، اظهار داشت: تاکنون حدود 450 میلیون دلار از این منابع به بازار سرمایه تزریق شده و 60 میلیون دلار باقی‌مانده نیز در قالب سه مرحله به بورس تزریق خواهد شد.

میرمحمد صادقی در خصوص مرحله اول این تزریق، گفت: در این مرحله، 20 میلیون دلار با نرخ ETS از منابع صندوق توسعه ملی، معادل تقریباً 800 میلیارد تومان، تا روز سه‌شنبه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد تا این صندوق بتواند به وظایف قانونی خود در قبال حمایت از بازار سرمایه و سهام‌داران بورس عمل کند.

شعارهای انتخاباتی در حمایت از بورس

وی با اشاره به دیدگاه‌های نامزدهای ریاست جمهوری و برنامه‌های مطرح شده برای رونق بخشیدن به بازار سرمایه، ابراز امیدواری کرد که با انتخاب رئیس جمهور محترم بعدی، ثبات به بازار سرمایه بازگردد و صرف نظر از نتیجه انتخابات، بورس روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه سهام‌داران باید از حمایت همه مسئولان از بازار سرمایه اطمینان داشته باشند، خاطرنشان کرد: نیم‌نگاهی به دارایی‌های شرکت‌ها و نمادهای بورسی نشان می‌دهد که ارزش واقعی سهام آنها بسیار بیشتر از قیمتی است که در حال حاضر در تابلوی بورس معامله می‌شود. سهام‌داران می‌توانند مطمئن باشند که سهام شرکت‌ها بسیار ارزشمندتر از قیمت‌های کنونی هستند و بازار سرمایه ان‌شاءالله در آینده نزدیک دوباره رکوردشکنی خواهد کرد و شاخص بورس به روزهای اوج خود باز خواهد گشت.

وی با تاکید بر نگاه مثبت صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه، تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد بر اساس مصوبات بالادستی و تا جایی که قانون اجازه دهد، نقش خود را در حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه و بورس ایفا کند. تزریق 800 میلیارد تومان به بازار سرمایه در روز سه‌شنبه 29 خرداد 1403 و برنامه‌ریزی برای واریز دو مرحله بعدی، از جمله گام‌های مهم و تاثیرگذار برای کمک به رونق این بازار است.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *