پروژه‌های جذاب دیفای در ماه گذشته

داده‌های وب سایت سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که صرافی غیرمتمرکز Osmosis در شبکه کازماس در ماه گذشته فعال‌ترین پروژه حوزه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) بوده است.

سنتیمنت در تاریخ ۲۵ مارس (۶ فروردین) در پستی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) اعلام کرد که Osmosis در ۳۰ روز گذشته بیش از ۱۶۹ کامیت (commit) در گیت هاب داشته است. علاوه بر این صرافی غیرمتمرکز dydX با ۱۴۵ کامیت در جایگاه دوم قرار گرفته و پلتفرم سینتتیکس (Synthetix) با ۱۱۶ کامیت در رتبه سوم قرار گرفته است.

دیفای
توسعه‌یافته‌ترین پروژه‌های دیفای در ماه گذشته

سنتیمنت خاطرنشان کرد که شاخص فعالیت توسعه‌دهندگان را با جمع‌آوری تمام فعالیت‌های غیر تکراری گیت هاب به دست می‌آورد.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

گفتنی است که ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) و حجم کلی معاملات Osmosis بین اوایل اکتبر (مهر) و ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) به شدت افزایش یافت.

دیفای
TVL و حجم معاملات Osmosis

بخش زیادی از افزایش فعالیت Osmosis را می‌توان به افزایش علاقه معامله‌گران به ایردراپ پروژه‌های مرتبط با کازماس نسبت داد. به عبارت دیگر پروژه‌های متعددی مثل شبکه سلستیا (TIA) و دایمنشن (DYM) روی اکوسیستم کازماس ساخته شده‌اند و با ایردراپ توکن خود صدها میلیون کاربر را جذب کرده‌اند.

با این حال، به نظر می‌رسد فعالیت توسعه‌دهندگان صرافی dydx به خاطر راه‌اندازی نسخه چهارم آن افزایش یافته است. در این ارتقا صرافی dydx از یک شبکه لایه ۲ اتریوم به یک بلاک چین مستقل در اکوسیستم کازماس منتقل شده است.

داده‌های وب سایت دیفای‌لاما (DefiLlama) نشان می‌دهد که نسخه چهارم صرافی dydx از زمان راه‌اندازی آن در ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ۱۴۰۲) بیش از ۶۰ میلیارد دلار حجم معاملات داشته است.

دیفای
حجم معاملات نسخه چهارم صرافی dydx

در همین حال، TVL پروتکل سینتتیکس نیز از اواسط فوریه (بهمن) به طور پیوسته صعودی بوده و در حال حاضر در شبکه‌های اتریوم و آپتیمزم به ۹۹۴ میلیون دلار رسیده است.

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها