واچ لیست ارزهای دیجیتال برای ماه می؛ احتمال رکوردشکنی این ارزها وجود دارد

واچ لیست ارزهای دیجیتال برای ماه می؛ احتمال رکوردشکنی این ارزها وجود دارد
خلاصه اخبار

در ماه مارس و آپریل بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین سقف تاریخی قبلی خود را شکستند و به رکورد جدیدی رسیدند. حالا با انجام شدن هاوینگ چهارم بسیاری از معامله‌گران منتظر بازگشت روند صعودی به بازار و رکوردشکنی ارزهای دیجیتال هستند. در این مطلب، ۴ ارز دیجیتالی که احتمالا در ماه می …

در ماه مارس و آپریل بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین سقف تاریخی قبلی خود را شکستند و به رکورد جدیدی رسیدند. حالا با انجام شدن هاوینگ چهارم بسیاری از معامله‌گران منتظر بازگشت روند صعودی به بازار و رکوردشکنی ارزهای دیجیتال هستند. در این مطلب، 4 ارز دیجیتالی که احتمالا در ماه می رکوردشکنی می‌کنند را بررسی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

BNB؛ تنها 14٪ تا اوج سه ساله باقی مانده است

در ماه‌های اخیر BNB چندین بار تلاش کرده تا رکورد 686 دلاری خود که نزدیک به سال پیش در ماه می 2021 ثبت شده را جابجا کند، با این حال در تحقق آن ناتوان بوده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، در دو ماه گذشته BNB بارها برای شکستن مقاومت 640 دلاری تلاش کرده اما هربار به در بسته خورده و اصلاح شده است. در حال حاضر هر واحد BNB در حوالی 590 دلار معامله می‌شود اما با توجه به وضعیت کنونی شاخص قدرت نسبی (RSI) این ارز دیجیتال، احتمال رکوردشکنی آن در ماه می وجود دارد.

نمودار BNB تایم فریم 12 ساعته - منبع: TradingView
نمودار BNB تایم فریم 12 ساعته – منبع: TradingView

شاخص RSI شتاب تغییرات قیمت را اندازه‌گیری می‌کند و شرایطی که در آن، یک دارایی در وضعیت اشباع خرید (RSI بالای 70) و اشباع فروش (RSI زیر 30) قرار دارد را تعیین می‌کند. تا زمانی که شاخص قدرت نسبی BNB هنوز به وضعیت اشباع خرید وارد نشده، می‌توان به رشد قیمت این ارز دیجیتال امید داشت.

در حال حاضر BNB بیش از 14٪ با اوج خود فاصله دارد که با توجه به وضعیت کلی بازار، رکوردشکنی آن محتمل به نظر می‌رسد. البته وضعیت بازار کریپتو هنوز مشخص نیست و در صورت اصلاح قیمت، ممکن است قیمت BNB نیز کاهش یابد. در صورت از دست رفتن حمایت 520 دلاری، پیش‌بینی صعودی برای BNB فاقد اعتبار خواهد شد.

بیت کوین (BTC)؛ پادشاه رمزارزها هنوز هم زنده است

قیمت بیت کوین از زمان رالی ماه گذشته خود، اغلب اوقات در حوالی 65٬000 تا 70٬000 دلار در نوسان بوده است. در همین حال، هاوینگ بیت کوین بیش از هفته پیش با موفقیت انجام شد و حالا همه نگاه‌ها به تغییرات قیمت این ارز دیجیتال معطوف شده است.

در حالی که قیمت بیت کوین بلافاصله پس از هاوینگ رشد آنچنانی را تجربه نکرده است، تحلیلگران می‌گویند شوک عرضه در نهایت به افزایش قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال منجر خواهد شد. اتفاقی که می‌تواند قیمت را 14٪ افزایش دهد و از اوج 73٬737 دلاری فراتر ببرد.

در حال حاضر در تایم فریم‌های بلندمدت، قیمت بیت کوین مطابق با الگوی وایکوف (Wyckoff)در نوسان است و به نظر می‌رسد فاز اصلاحی آن به پایان رسیده و در شرف رشد بیشتر قرار داریم.

نمودار بیت کوین تایم فریم 3 روزه - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین تایم فریم 3 روزه – منبع: TradingView

با این حال، اگر مومنتوم صعودی بیت کوین قبل از اینکه اوج جدیدی تشکیل شود کاهش یابد، ممکن است قیمت این ارز دیجیتال به زیر 60٬000 دلار سقوط کند.

بیت گت (BGB)؛ تنها 2 مقاومت تا رکوردشکنی باقی مانده است

قیمت بیت گت از زمان ثبت اوج 1.38 دلاری در اوایل ماه آپریل،‌ اصلاح شده و در صعود بیشتر ناتوان بوده است. در حال حاضر، هر واحد بیت گت در حوالی 1.19 دلار معامله می‌شود و 15٪ از سقف قیمتی خود فاصله دارد.

بیت گت برای رکوردشکنی و ثبت اوج جدید دو مقاومت مهم را پیش روی خود می‌بیند. این ارز دیجیتال ابتدا باید مقاومت 1.24 دلاری را به سمت بالا بشکند و آن را به حمایتی برای تداوم روند صعودی خود تبدیل کند. پس از آن قیمت بیت گت باید از مقاومت 1.38 دلاری عبور کند و به اوج جدیدی برسد.

نمودار بیت گت تایم فریم 4 ساعته - منبع: TradingView
نمودار بیت گت تایم فریم 4 ساعته – منبع: TradingView

شاخص مکدی (MACD) نیز در حال حاضر در شرف ثبت تقاطعی صعودی قرار دارد و از افزایش بیشتر قیمت توکن بیت گت حمایت می‌کند.

در کنار پیش‌بینی رکوردشکنی قیمت بیت گت در ماه می، اگر این ارز دیجیتال حمایت 1.15 دلاری خود را از دست بدهد، روند صعودی آن فاقد اعتبار شده و احتمالا شاهد اصلاح بیشتر قیمت خواهیم بود.

اوندو (ONDO)؛ تنها کافی‌ست از فاز تثبیت قیمت خارج شویم

قیمت اوندو در یک ماه و نیم گذشته عملا تثبیت شده و در محدوده مشخصی نوسان کرده است. در حال حاضر هر واحد اوندو بالاتر از حمایت 0.797 دلاری و در حوالی 0.799 دلار معامله می‌شود و با اوج 0.977 دلاری خود تنها 22٪ فاصله دارد.

نمودار اوندو تایم فریم 12 ساعته - منبع: TradingView
نمودار اوندو تایم فریم 12 ساعته – منبع: TradingView

شاخص RSI اوندو در حال حاضر بالاتر از 50 است و نشان می‌دهد هنوز جا برای رشد بیشتر این آلت کوین وجود دارد. با این حال، اگر قیمت این ارز دیجیتال به زیر حمایت 0.797 دلاری سقوط کند و حمایت 0.738 دلاری نیز از دست برود، پیش‌بینی صعودی فاقد اعتبار خواهد شد. در این سناریو احتمالا شاهد اصلاح بیشتر قیمت به زیر 0.700 دلار خواهیم بود.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *