پرونده ریپل با پاسخ نهایی SEC به انتها نزدیک می‌شود

پرونده ریپل با پاسخ نهایی SEC به انتها نزدیک می‌شود
خلاصه اخبار

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در پاسخ به اعتراض ریپل‌لبز (Ripple Labs) نسبت به جریمه ۲ میلیارد دلاری، استدلال خود را به دادگاه رائه کرد. با ارسال این پاسخ، اکنون این پرونده در انتظار تصمیم قاضی است. به گزارش میهن بلاکچین، SEC در پاسخ خود اظهار داشت اگرچه ریپل بر این واقعیت که …

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در پاسخ به اعتراض ریپل‌لبز (Ripple Labs) نسبت به جریمه 2 میلیارد دلاری ، استدلال خود را به دادگاه رائه کرد. با ارسال این پاسخ، اکنون این پرونده در انتظار تصمیم قاضی است.

به گزارش میهن بلاکچین ، SEC در پاسخ خود اظهار داشت اگرچه ریپل بر این واقعیت که بی‌احتیاط نبوده است، ایستادگی می‌کند، اما هیچ اطمینانی وجود ندارد که تخلفات مشابهی را در آینده انجام ندهد. این نهاد قانون‌گذار تاکید کرد که رفتار قبلی ریپل نشان می‌دهد احتمال نقض قانون در آینده و در نتیجه نیاز به دادگاه وجود دارد. هدف SEC از این جریمه، اعمال تحریم‌هایی است که ریپل را از انجام این تخلفات در آینده باز می‌دارد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

استیبل کوین ریپل هم مورد اعتراض SEC قرار گرفت

پاسخ ارائه شده توسط SEC با تفسیرهای ریپل از حکم قبلی دادگاه و تغییراتی که این شرکت پیشنهاد کرده در عملیات خود ایجاد کند، در تضاد است. ریپل اشاره کرد که به دنبال تغییر فعالیت‌ها و نحوه فروش XRP بر اساس نتایج قانونی این پرونده است. از سوی دیگر، SEC ادعا می‌کند که ریپل قصد دارد بر اساس تفسیر نادرستی از حکم دادگاه عمل کند و تمام الزامات قانونی مورد نیاز را برآورده نمی‌کند.

SEC در آخرین پاسخ خود، هنوز استدلال می‌کند که فعالیت‌های اصلی ریپل شامل فروش XRP ثبت نشده است. بسیاری بر این باورند که این امر می‌تواند بر قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال ایالات متحده تاثیر بگذارد.

سند SEC بیان می‌کند که ریپل از سال 2013 تاکنون XRP ثبت‌نشده را می‌فروشد. همچنین بر برنامه ریپل برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال جدید تاکید می‌کند.

SEC بیان کرد:

تجارت اصلی ریپل همچنان […] فروش ثبت نشده XRP است. […] همچنین آنها قصد دارند یک دارایی ثبت نشده جدید عرضه کنند.

بسیاری بر این باورند که دارایی مذکور، استیبل‌کوین ریپل است که قرار است به زودی راه‌اندازی شود.

ریپل اظهار داشت که از سپرده‌های دلاری و اوراق قرضه کوتاه‌مدت دولت آمریکا به عنوان وثیقه برای این استیبل‌کوین استفاده می‌کند. با این حال، نام دارایی و تاریخ راه‌اندازی آن هنوز مشخص نشده است.

پاسخ ریپل و تحولات آتی

در واکنش به آخرین تاکتیک‌های حقوقی SEC، استوارت آلدروتی (Stuart Alderoty)، مشاور حقوقی ریپل، آشکارا از تاکتیک‌های SEC انتقاد و عنوان کرد که این اقدامات به اعتبار SEC آسیب می‌زند. آلدروتی به نابرابری‌ در اجرای قانون از سوی SEC در مقایسه با شیوه‌های نظارتی مالی جهانی اشاره کرد. با این حال، این مشکل حقوقی بسیار چالش برانگیز است، اما او همچنان امیدوار است که این پرونده به نفع ریپل تمام شود.

وی در صفحه X خود نوشت:

مثل موارد گفته شده، SEC صادقانه قانون‌گذاری نمی‌کند و در تلاش است قاضی را فریب دهد. خبر خوب این است که ما بیش از هر زمان دیگری به پشت سر گذاشتن این دعوای حقوقی نزدیک شده‌ایم، اگرچه متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها در نبرد حقوقی خود تازه اول راه هستند. ما به دادگاه اعتماد داریم…

جامعه ارزهای دیجیتال چشم انتظار نتیجه قانونی این پرونده است و انتظار می‌رود در ماه سپتامبر حکم نهایی صادر شود. تا زمان پایان دادگاه، ریپل فعالیت‌های تجاری خود را متوقف نمی‌کند و یک اتحاد استراتژیک با شرکت مشاوره توکیو HashKey DX ایجاد کرده است. این مشارکت به دنبال ارائه راه‌حل‌های سازمانی XRPL ریپل به بازار ژاپن است. این نشان‌دهنده پشتکار ریپل برای ایجاد حضور جهانی، علی‌رغم مشکلات قانونی است که در حال حاضر در ایالات متحده با آن مواجه است.

از آنجایی که آخرین مراحل نبرد حقوقی بین SEC و ریپل در حال رخ دادن است، پیامدهای آن برای کل بازار ارزهای دیجیتال قابل توجه است. این مورد می‌تواند به نقطه عطفی در تنظیم استانداردها و شیوه‌های تشخیص ارزش دارایی‌های دیجیتال در سراسر ایالات متحده تبدیل شود و بر بسیاری از شرکت‌کنندگان در بخش‌های فین‌تک و بلاک‌چین تاثیر بگذارد.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *