وزیر خزانه‌داری بعدی آمریکا چه رویکردی نسبت به صنعت رمزارزها دارد

وزیر خزانه‌داری بعدی آمریکا چه رویکردی نسبت به صنعت رمزارزها دارد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

وزیر جدید

روز دوشنبه گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد جو بایدن(Joe Biden) رئیس جمهور منتخب ایالات متحده قصد دارد طی روزهای آینده جانت یلن(Janet Yellen) رئیس سابق بانک فدرال رزرو ایالات متحده را به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا معرفی کند. به عبارتی، در صورت تایید وی توسط مجلس سنای ایالات متحده، او جایگزین استیون منوچین خواهد شد.

گرچه خانم یلن تا به امروز در رابطه با صنعت رمزارزها به ویژه بیت کوین اظهار نظر قابل توجهی نداشته است، اما بدون شک می‌توان گفت که با رمزارزها و فناوری بلاک‌چین آشنایی کامل دارد، زیرا زمانی که وی همچنان در فدرال رزرو آمریکا مشغول به خدمت بود در رابطه با مباحث اظهار نظر کرده است.

وی در اکتبر 2015 در رابطه با صنعت رمزارزها توضیح داد که «ما محبوبیت بیت کوین را به عنوان یک رابطه‌ی مستقیم با دیدگاه مردم و سیاست‌های پولی فدرال رزرو تفسیر نمی‌کنیم. بیت کوین یک پناهگان ذخیره‌ی ارزش نیست و نمی‌تواند یک ابزار قانونی به شمار آید. این دارایی بسیار سوداگرانه است».

 جانت یلن در اکتبر 2018 نیز رمزارز بیت کوین را وسیله‌ای برای تسهیل تراکنش‌های غیرقانونی خطاب کرد. به گفته‌ی وی:

من صراحتاً اعلام می‌کنم که طرفدار بیت کوین و سایر رمزارزها نیستم، بگذارید بگویم چرا. من می‌دانم که در حال حاضر صدها رمزارز در بازار وجود دارد و شاید چیزی در حال توسعه است که جذاب به نظر می‌رسد، اما فکر می‌کنم که اول از همه تعداد مبادلات و حجم تراکنش‌های بیت کوین بسیار ناچیز است، و ثانیاً اغلب این تراکنش‌های صورت گرفته به واسطه‌ی بیت کوین غیرقانونی و در راستای فعالیت‌های خلاف قانون صورت می‌گیرند. Janet Yellen

بیت کوین و قانون‌گذاری

این فعال حوزه‌ی اقتصاد آمریکا در فوریه‌ی سال 2014 اعلام کرد که بانک فدرال رزرو ایالات متحده به هیچ وجه صلاحیت نظارت و قانون‌گذاری بیت کوین را ندارد. به گفته‌ی وی «فدرال رزرو نمی‌تواند واقعاً نقش اساسی در زمینه‌ی نظارت بر صنعت رمزارز ایفا کند».

خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا
خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا

البته وی در اکتبر سال 2015 نسبت به نوآوری در اقتصاد جهان روی خوش نشان داد و اعلام کرد که «قانون‌گذاران مالی آمریکا نباید به دنبال خفه کردن نوآوری باشند. فناوری بلاک‌چین می‌تواند مزیت و پیامد‌های بسیار مهمی برای سیستم‌های پرداخت و عملکرد تجاری آن‌ها به همراه داشته باشد. این فناوری(بلاک‌چین) بسیار مهم است، یک تکنولوژی جدید که می‌تواند بر نحوه‌ی انجام معاملات در سیستم‌های مالی سراسر جهان تاثیرگذار باشد».

هیچ‌چیز مشخص نیست

هنوز مشخص نیست که خانم یلن نسبت به قانون‌گذاری و تنظیم بازار رمزارزها در آمریکا چه رویکردی نشان خواهد دارد، و یا اصلاً به این موضوع اهمیت می‌دهد یا خیر. با این حال، دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده(OOC)، بانک فدرال رزرو، شبکه‌ی مبارزه با جرائم مالی(FinCEN) و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی(OFAC)، همگی یا از نزدیک با وزارت خزانه‌داری همکاری می‌کنند یا به عنوان زیرمجموعه‌ی آن محسوب می‌شود.

رازوان سوروویچی(Razvan Suprovici) بنیانگذار پلت‌فرم عرضه‌ی کارت‌های هدیه‌ی رمزارز بیتریکا(Biterica) در سال 2018 یک کارت هدیه‌ی بیت کوین 20 دلاری به خانم یلن اعطا کرد؛ هرچند وی در پاسخ به این حرکت اعلام کرد که علاقه‌ای به هدایا ندارد. اگر این کارت 20 دلاری همچنان نزد وی قرار داشته باشد، اکنون ارزش آن به 60 دلار رسیده است!

نظر شما در رابطه با رویکرد احتمالی جانت یلن رئیس سابق بانک فدرال رزرو ایالات متحده نسبت به صنعت رمزارزها و فناوری بلاک‌چین چیست؟ آیا انتخاب وی به عنوان وزیرخزانه‌داری آمریکا به نفع صنعت رمزارزها خواهد بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>

نظرات کاربران
  • باسلام و احترام
    با توجه به محبوبیت جهانی بیت کوین و رمزارزها سهولت مبادله و تجارتهای بدون مرز و سایر مزایایی که رمزارزها در تجارت جهانی دارند و این روند بسرعت درحال رشد و فراگیر شدن میباشد بنظر من نه تنها ایشان مخالفتی با رمزارزها نخواهد کرد بلکه از آن حمایت هم خواهد نمود چراکه در صورت مخالفت او با این پدیده به چهره سیاسی و اقتصادی خودش و دولت آمریکا در کل جهان آسیب وارد خواهد کرد که مطمأنا آمریکا هیچگاه بدنبال چنین وضعیتی در جهان نخواهد رفت