وزیر اقتصاد: ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی وصول کردیم

وزیر اقتصاد: ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی وصول کردیم
خلاصه اخبار

وزیر امور اقتصادی و دارایی از وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران در سال قبل خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احسان خاندوزی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تاسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور 47 کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته تامین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای 11 پروژه عمرانی ما تامین مالی کند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال 1402 به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط 11 پروژه عمرانی آغاز شده است.

وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از 40 میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همچنین در حاشیه مراسم رسمی واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به دو هلدینگ بانکی و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی 110 هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول کردیم. وی گفت: مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات خود بانک‌ها بود که وصول کردیم تا فشاری به مودیان مالیاتی کوچک وارد نشود.

مرجع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *