“وبملت” رشد بیش از 280 درصد در درآمد غیر مشاع را ثبت کرد

“وبملت” رشد بیش از 280 درصد در درآمد غیر مشاع را ثبت کرد

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

تصور پیشرفت و توسعه صنعت بدون حضور و حمایت بانک ها امری غیر ممکن است. بانک ها نقش عمده ای در پیشرفت تمام صنایع کشور ایفا کرده و وظیفه ای سنگینی در این خصوص در آینده برعهده دارند. به عقیده کارشناسان عمده فعالیت بانک ها در خصوص حمایت از صنعت می بایست در بانک های تخصصی این عرصه صورت پذیرد. درحال حاضر در کشور چند بانک تخصصی به ارائه خدمات به صنعت گران در عرصه های مختلف می پردازند. با این وجود سایر بانک های عمومی ، بزرگ و پر سابقه کشور هم از فعالیت های تولیدی و صنعتی غافل نمانده اند و بعضا خدمات خوبی در این عرصه ارائه می کنند. صنعت بانکداری یکی از گروه‌های مورد توجه سهامداران می‌باشد.

طبق اعلام بانک مرکزی اکنون 41 بانک موسسه اعتباری غیر بانکی در کشور مشغول به فعالیت‌اند؛ که از مجموع این 41 بانک، تعداد 4 بانک خارجی،3 بانک دولتی تجاری، 5 بانک تخصصی و توسعه‌ای، 20 بانک غیردولتی و تجاری، 2 بانک غیردولتی قرض‌الحسنه، 1 بانک مشترک ایرانی و خارجی، 1 بانک متقاضی دریافت مجوز و 5 موسسه اعتباری غیر بانکی می‌باشند. بانک ملت که جز بانک‌های غیردولتی تجاری محصوب می‌شود، یکی از 10 بانک‌ فعال در بازار بورس است.

بانک ملت از نظر میزان فروش/درآمد رتبه چهارم در بین 500 شرکت برتر ایران را دارد. همچین بر اساس ارزیابی imi100 بر اساس شاخص‌های بیشترین دارایی، بیشترین سودآوری، بالاترین ارزش افزوده و بالاترین اشتغالزایی دارای رتبه‌های ویزه‌ای است و در گروه بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری،بانک ملت رتبه‌ی نخست را ازآن خود کرده است.

سهامداران بانک ملت

اکنون 11.16 درصد سهام بانک در دست دولت، 18.47 درصد در اختیار کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، 11.2 در اختیار سرمایه‌گذاری‌های استانی عدالت (س خ) و مابقی مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشد.

1

میزان جذب سپرده‌ی بانک در سه سال گذشته

روند جذب سپرده‌ی بانک ملت در سه سال گذشته افزایشی بوده و از یک هزار و 807 میلیارد تومان در سال 97، به 3 هزار و 465 میلیارد تومان در سال 99 رسیده است.

2

درآمد مشاع و غیرمشاع نیمسال اول بانک

بانک ملت در نیمسال سپری شده‌ی سال، 13 هزار میلیارد تومان درآمد مشاع( با رشد 36 درصدی)، و 16 میلیارد تومان درآمد غیر مشاع(با رشد 281 درصدی) داشته است. همانطور که مشاهده می‌کنید در مدت مشابه سال گذشته بر خلاف امسال، درآمد مشاع بانک از درآمد غیر مشاع بیشتر بوده است و امسال درآمد غیر مشاع بانک رشد قابل توجهی داشته است و از درآمد مشاع پیشی گرفته است. درآمد غیر مشاع که درآمد حاصل از کارمزد است، معیار خوبی برای سنجش عملکرد بانک‌ها به شمار می‌رود و بالا بودن آن می‌تواند خبر از تحقق اهداف بانک ملت بدهد.

وضعیت سودده یا زیان‌ده بودن بانک

بانک ملت در شش ما سپری شده‌ی سال جاری ب رشد 351 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ 6 هزار و 937 میلیارد تومان سود خالص، و به ازای هر سهم سود 335 ریالی شناسایی کرده است.

3

4

وضعیت افزایش سرمایه

بانک ملت در سال 98 افزایش سرمایه نداشته و سرمایه یکسانی با سال 97 داشته، اما در سال 99 سرمایه‌ی خود را از 5 هزار میلیارد تومان به 29 هزار و 704 میلیارد تومان رسانده است.

5

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”stock”} /–>