واگذاری سهام خودرویی دولت، به زیان خودروسازان است/ اختلاف میان قطعه‌سازان برای خرید سهام خودرویی‌ها

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

ابراهیم احمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار بااقتصاد، افزود: در موقعیتی که اقتصاد کشور با تلاطم‌های زیادی مواجه است، واگذاری سهام خودرویی دولت که قطع حمایت‌ها را نیز درپی خواهد داشت، به سود خودروسازان نیست، بنابراین و در این شرایط، بهتر است خودروسازان از دولت بخواهند به میزان سهمش در هیات مدیره دخالت کند.

احمدی که عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو اصفهان نیز، هست، می گوید: دولت باید به قانون تجارت ملزم شود و به اندازه سهمی که در این دو شرکت خودرو ساز دارد، تنها یک نفر را در میان اعضای هیات مدیره قرار دهد.

وی انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت‌های خودروسازی توسط دولت را خلاف قانون تجارت می‌داند و می‌افزاید: دولت باید بنگاهداری را کنار بگذارد و بخش خصوصی نیز باید به جایی برسد که در مدیریت تنها یک نفر تصمیم‌گیر باشد.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، به اختلاف‌های میان بخش خصوصی (شرکت‌های قطعه‌سازی) اشاره و اظهار می‌کند: با وجود این اختلاف‌ها، اگر سهام دولت واگذار شود، وضعیت خودروسازان نیز بدتر می‌شود.

احمدی با اشاره به تشکیل کنسریوم قطعه‌سازان منهای کروز، تصریح می‌کند: کروز بیش از 20 درصد از سهام ایران‌خودرو را در اختیار دارد و این کنسرسیوم در مقابل کروز تشکیل شده است تا در صورت واگذاری، سهم دولت را خریداری کند. همچنین طبق آخرین اطلاع من، قرار بود سهامداران پول سهم‌های‌شان را به حساب مذکور واریز کنند.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو، اظهار می‌کند: با توجه به مخالفت شورای نگهبان با واگذاری سهام دولت در خودروسازان، همچنین اختلافت داخلی که میان قطعه‌سازان وجود دارد، بعید به‌نظر می‌رسد که واگذاری‌ خودروسازان در سال آینده انجام شود.

به گفته احمدی، بهترین اقدام دولت در این زمینه، فروش شرکت‌های دولتی زیرمجموعه این دو خودروساز است.

خبرنگار: مولود غلامی

 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.