واچ لیست هفته؛ ۸ رویداد کریپتویی و ۲ ایردراپ را زیر نظر بگیرید

واچ لیست هفته؛ ۸ رویداد کریپتویی و ۲ ایردراپ را زیر نظر بگیرید
خلاصه اخبار

اگرچه بازار رمزارزها هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مسیر مشخصی پیدا نکرده است؛ اما در همین اوضاع و احوال پروژه‌های مختلف در مسیر توسعه خود حرکت می‌کنند. یک تحلیل‌گر بازار ۸ رویداد مهم کریپتویی و ایردراپ ۲ پروژه ارز دیجیتال را به عنوان واچ لیست هفته آینده معرفی کرده است که در این …

اگرچه بازار رمزارزها هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مسیر مشخصی پیدا نکرده است؛ اما در همین اوضاع و احوال پروژه‌های مختلف در مسیر توسعه خود حرکت می‌کنند. یک تحلیل‌گر بازار 8 رویداد مهم کریپتویی و ایردراپ 2 پروژه ارز دیجیتال را به عنوان واچ لیست هفته آینده معرفی کرده است که در این مطلب از میهن بلاکچین به آن‌ها می‌پردازیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

1- راه‌‍اندازی توکن آیگن‌لیر

آیگن لیر (Eigenlayer) یکی از محبوب‌ترین پروتکل‌های لیکوئید ری‌استیکینگ است که قرار است 10 می 2024 (21 اردیبهشت 1403) توکن EIGEN را راه‌اندازی کند. ارز دیجیتال آیگن در ابتدا غیرقابل انتقال است و طبق اظهارات تیم پروژه، بعد از اضافه شدن چند ویژگی قدرت انتقال پیدا می‌‌کند. انتظار می‌رود این قابلیت‌ها تا 30 سپتامبر (9 مهرماه) در مین نت آیگن لیر راه‌اندازی شوند.

واچ لیست هفته، راه‌اندازی توکن آیگن لیر
منبع: twitter.com

2- انتشار گزارش درآمد شرکت انویدیا

اگرچه قرار نیست گزارش درآمد سه ماهه اول 2024 شرکت انویدیا (NVIDIA) در هفته پیش‌رو منتشر شود؛ اما بهتر است به عنوان یک رویداد مهم از آن مطلع باشیم. این گزارش تقریبا دو هفته دیگر و در تاریخ 22 ماه می (2 خرداد) اعلام خواهد شد. اگر درآمد انویدیا بالاتر از حد انتظار باشد، همان‌طور که قبلا هم شاهد بوده‌ایم تاثیر مثبتی روی توکن‌های هوش مصنوعی خواهد گذاشت.

3- راه‌اندازی پروتکل ری‌استیکینگ سولانا توسط جیتو

جیتو (Jito) یک پروتکل لیکویید استیکینگ روی شبکه سولانا است و ظاهرا قصد دارد پروتکل لیکویید ری‌استیکینگ توکن SOL را هم راه‌اندازی کند. پروتکل دریفت با انتشار توییتی در مورد گفتگوی بنیانگذار سولانا لبز، پروتکل دریفت و مدیر عامل جیتو این خبر را اعلام کرده است. با توجه به موفقیت پروژه آیگن لیر، به نظر می‌رسد لیکویید ری‌استیکینگ سولانا هم ایده جذابی باشد.

پروتکل ری استیکینگ سولانا
منبع: twitter.com

4- توسعه سوپرچین ولودروم

ولودروم (Velodrome) محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز بومی روی شبکه آپتیمیزم (Optimism) این هفته توسعه سوپرچین خودش را شروع می‌کند. با این ارتقا، ولودروم روی تعدادی از شبکه‌های لایه 2 که با استفاده از پشته آپتیمیزم (Op Stack) ساخته شده‌اند، مانند Mode ،Fraxtal و Zora مستقر خواهد شد.

5- آنلاک توکن آپتوس

شبکه لایه 1 آپتوس (Aptos) قصد دارد توکن‌های APT به ارزش 103 میلیون دلار را در 12 می (23 اردیبهشت) آنلاک کند. بخش عمده‌ای از این توکن‌ها متعلق به اعضای تیم و سرمایه‌گذاران اولیه هستند.

6- استقرار پندل و اتنا در شبکه سولانا

اتنا (Ethena) یک پروتکل دلار مصنوعی و پندل فایننس (Pendle) هم یک پلتفرم غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است. به گفته یکی از اعضای تیم اتنا، قرار است این دو پروژه در ماه جاری روی شبکه سولانا مستقر شوند.

7- لیست شدن استیبل کوین USDe اتنا در سه صرافی متمرکز

پروژه اتنا یک استیبل کوین بومی به نام USDe دارد که پشتوانه دلاری آن از طریق ترکیبی از ارزهای دیجیتال و مشتقات حفظ می‌شود. این پروتکل تا الان رشد خوبی داشته است و حالا از فهرست شدن USDe در سه صرافی متمرکز برجسته خبر داده است. اگرچه هنوز نام این صرافی‌ها اعلام نشده است؛ اما با توجه به اینکه بایننس، اوکی‌اکس و بای‌بیت از سرمایه‌گذاران اتنا هستند، احتمالا پای آن‌ها در میان است.

8- اعلام زمان راه‌اندازی نسخه دوم مین نت شبکه Sei

شبکه سی (Sei) یک بلاکچین لایه 1 است که برای پیاده‌سازی دکس‌ها طراحی شده است. این شبکه قرار است با ارتقا Sei V2 به یک بلاکچین کاملا موازی با ماشین مجازی اتریوم (EVM) تبدیل شود. طبق اظهارات تیم بعد از این اتفاق، شبکه سی می‌تواند از 28 هزار تراکنش در ثانیه پشتیبانی کند. تاریخ آپگرید Sei V2 در این هفته اعلام می‌شود.

ایردراپ‌ها

علاوه بر رویدادهای مهمی که به آن‌ها اشاره شد، در هفته پیش‌رو دو ایردراپ هم برگزار می‌شود. در ادامه با این پروژه‌ها و نحوه واجد شرایط شدن در ایردراپ آن‌ها را به طور مختصر بررسی می‌کنیم:

سنکتوم (Sanctum)

ایردراپ ارز دیجیتال Sanctum
منبع: app.sanctum.so

سنکتوم (Sanctum) یک اکوسیستم لیکویید استیکینگ روی شبکه سولانا است. این پروتکل اولین برنامه وفاداری خود را منتشر کرده است و در قالب یک بازی‌ به کاربران پاداش می‌دهد. در این برنامه که Wonderland نام دارد، کاربران می‌توانند با مشتقات لیکویید استیکینگ توکن SOL، حیوانات دیجیتال را بخرند و با جمع‌آوری آن‌ها مشمول دریافت ایردراپ Sanctum شوند. موسسات سرمایه‌گذاری بزرگی مانند سولانا ونچرز (Solana Ventures) و جامپ کپیتال (Jump Capital) از حامیان سنکتوم هستند.

کاراک (Karak)

کاراک (Karak) یک بلاکچین لایه 2 و پلتفرمی برای ری‌استیک ارزهای دیجیتال است که روی مدیریت ریسک تمرکز دارد. در حال حاضر این پلتفرم بزرگ‌ترین رقیب آیگن‌لیر محسوب می‌شود. یکی از راه‌های واجد شرایط شدن در ایردراپ این پروژه، شرکت در برنامه امتیازی مشترک کاراک و اتنا است. کاربران می‌توانند با استفاده از انواع استیبل کوین‌ها، استیبل کوین USDe را در اتنا بخرند و سپس آن‌ها را به کاراک واریز کنند. البته در حال حاضر وبسایت کاراک در مرحله دسترسی خصوصی است و کاربران فقط با کد دعوت اجازه ورود به برنامه ری‌استیک آن را دارند.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *