وام 300 میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام 300 میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

پیشنهاد وام 300 میلیونی

در نشست تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی، بختیاری، رییس کمیته امداد امام (ره)، گفت : تکدی‌گری امری ناپسند در جامعه اسلامی است و باید بستری فراهم شود تا این افراد شغل مناسب خود را پیدا کنند. وی ضمن تقدیر از بانک‌ها به عنوان یاوران اشتغال گفت: 86 درصد از تسهیلات مربوط به اشتغال در سال قبل جذب شده‌است. وی با بیان اینکه 92 درصد اشتغال‌زایی کمیته امداد به هدف خود رسیده است،بیان کرد: در حال حاضر وام اشتغال‌زایی 150 میلیون تومان است که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور مناسب راه‌اندازی کسب‌و‌کار نیست. درخواست ما از شورای پول و اعتبار افزایش این مبلغ به 200 میلیون تومان است. در کنار این موارد، مبلغ 300 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه نیز محفوظ است.

بختیاری همچنین از بانک‌ها و وزارت اقتصاد درخواست کرد که تسهیلات اشتغال در کنار وام ازدواج و فرزندآوری در اولویت اول سیستم بانکی کشور باشد.

نظر وزیر اقتصاد درباره تسهیلات

در این نشست سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، نیز حضور داشت و با بیان اینکه 90 درصد تسهیلات پرداختی به کمیته امداد به اقشار هدف رسیده است، گفت: موافقت خود را با افزایش سقف تسهیلات اشتغال‌زایی تا 200 میلیون تومان را اعلام می‌کنم. این عدد می تواند تا 300 میلیون تومان نیز افزایش یابد. در جلسه آتی شورا پول و اعتبار، این موضوع مطرح خواهد شد.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد

همچنین خاندوزی از کاهش نرخ بیکاری در کشور خبر داد. براساس آن، نرخ بیکاری در بهار امسال 8.2 درصد بوده و در تابستان نیز کاهشی بوده است. همچنین خاندوزی خاطرنشان کرد که کاهش نرخ بیکاری در کنار افزایش نرخ مشارکت از نتایج امیدوارکننده دولت سیزدهم است که در سال‌های گذشته رخ نداده بود.

برچسب‌ها