نگاهی عملکرد خرداد ماه وبیمه / ارزش بازاری وبیمه هزار و ۲۱۶میلیارد افت کرد

نگاهی عملکرد خرداد ماه وبیمه / ارزش بازاری وبیمه هزار و ۲۱۶میلیارد افت کرد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در ماهی که گذشت، ارزش بازاری وبیمه حدود 13میلیارد تومان افزایش یافت و در پایان خرداد ماه به 273میلیارد تومان رسید.

وبیمه در خرداد سهام 15شرکت بورسی، به ارزش بیش از 11میلیارد تومان خریداری کرد. از مهم ترین این شرکت‌ها میتوان به فملی، رمپنا، فولاد و نوری اشاره کرد.

از سویی دیگر وبیمه حق تقدم‌های خود در نمادهای دارو و کگل را فروخت و از این طریق درآمدی دو میلیارد و 300میلیونی بدست آورد.

بیشترین افزایش در ارزش بازاری مربوط به نمادهای گروه شیمیایی بود که بیش از هفت میلیارد تومان رشد ارزش داشتند. بعد از آن گروه سرمایه‌گذاری‌ها با رشد دو میلیارد و 500میلیونی و فلزات اساسی با رشد دو میلیارد و 200میلیونی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. از طرفی ارزش بازاری تعدادی از صنایع مثل دارویی‌ها، بانکی‌ها، نیروگاهی‌ها و سیمانی‌ها کاهش پیدا کرد. با وجود این تغییرات گروه محصولات شیمیایی با اختصاص دادن 9.8درصد از پرتفوی وبیمه در این زمینه در بین باقی صنایع پیشتاز است. لازم به ذکر است اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی همچنان بیشترین سهم، یعنی 51.7درصد از پرتفوی وبیمه را به خود اختصاص دادند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

TSR Watermark - 236

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.