نمودار پیشرفته بورس چیست؟ آموزش نمودار پیشرفته رایگان سیگنال

نمودار پیشرفته بورس چیست؟ آموزش نمودار پیشرفته رایگان سیگنال
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبا وجود فراز و نشیب‌های فراوان اما هنوز هم بورس ایران پر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد است. نمودار پیشرفته بورس یکی از مهمترین ابزارها برای تحلیل بازار و پیش‌بینی قیمت‌ها است. نمودارها انواع مختلفی دارند اما نمودار پیشرفته می‌تواند قابلیت‌های متنوعی را در اختیار معامله‌گران بگذارد. نمودار پیشرفته رایگان سیگنال یکی از […]

با وجود فراز و نشیب‌های فراوان اما هنوز هم بورس ایران پر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد است. نمودار پیشرفته بورس یکی از مهمترین ابزارها برای تحلیل بازار و پیش‌بینی قیمت‌ها است. نمودارها انواع مختلفی دارند اما نمودار پیشرفته می‌تواند قابلیت‌های متنوعی را در اختیار معامله‌گران بگذارد. نمودار پیشرفته رایگان سیگنال یکی از بهترین ابزارها برای تحلیل بازار بورس است.

برای دسترسی به نمودار پیشرفته سیگنال

نمودار پیشرفته بورس چیست؟

نمودار پیشرفته بورس نموداری شامل کندل‌های قیمتی و یک سری ابزارها برای تحلیل روندها و قیمت‌های بازار است.

برای دسترسی به نمودار پیشرفته رایگان در اپلیکیشن سیگنال ابتدا وارد کاشی سهام شوید.

کاشی سهام را انتخاب کنید
کاشی سهام را انتخاب کنید

سپس یکی از نمادهای بورسی را انتخاب کنید.

بازار در یک نگاه
یکی از نمادهای بورسی را انتخاب کنید

حال با انتخاب گزینه «نمودار پیشرفته» می‌توانید نمودار پیشرفته بورس سیگنال را مشاهده کنید و تحلیل‌های دقیق‌تری نسبت به قیمت نماد انتخاب شده داشته باشید.

نمودار پیشرفته بورس سیگنال
روی گزینه نمودار پیشرفته کلیک کنید

در نمودار پیشرفته می‌توانید از بهترین ابزارها را در تایم فریم‌های متفاوت استفاده کنید.

نمودار پیشرفته
نمودار پیشرفته

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت سیگنال نیز به این نمودارها دسترسی داشته باشید. بدین منظور از منوی بالای صفحه روی «سهام» کلیک و سپس نماد مورد نظر را انتخاب کنید. ابتدا نمودار خطی و ساده قیمت نمایش داده می‌شود اما با کلیک روی گزینه «نمودار پیشرفته» می‌توانید به نمودار پیشرفته رایگان از طریق وب‌سایت سیگنال دسترسی داشته باشید.

چرا باید از نمودار پیشرفته سیگنال استفاده کنیم؟

نمودار پیشرفته ابزارها و امکانات مختلفی دارد که به تحلیل دقیق‌تر کمک می‌کند. تمام ابزارهای ارائه شده در نمودار پیشرفته بورس سیگنال رایگان است. این در حالی است که بسیاری از وب‌سایت‌های داخلی و خارجی این ابزار را فقط با خرید اشتراک در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

انواع نمودار

نمودارهای تحلیل تکنیکال دارای انواع متنوعی هستند.

خطی: نمودار خطی ساده‌ترین نوع نمودار تکنیکال است که نقطه قیمت پایانی را در هر تایم فریم مشخص می‌کند. از این نمودار برای گزارش‌های ساده بازار استفاده می‌شود.

نمودار خطی تحلیل تکنیکال
نمودار خطی تحلیل تکنیکال

میله‌ای: نمودار میله‌ای علاوه بر قیمت پایانی، قیمت آغازین، بالاترین و پایین‌ترین قیمت را نیز نمایش می‌دهد. قیمت ابتدایی با یک خط کوتاه در سمت چپ و قیمت پایانی با خطی در سمت راست مشخص می‌شود. رنگ سبز نشان‌دهنده افزایش قیمت و رنگ قرمز نیز نشان از کاهش قیمت در بازه زمانی مورد نظر است.

نمودار میله‌ای تحلیل تکنیکال
نمودار میله‌ای تحلیل تکنیکال

شمعی: شمعی محبوب‌ترین نمودار تحلیل تکنیکال است. این نمودار اطلاعات بیشتری نسبت به نمودار میله‌ای نمایش نمی‌دهد اما ساختار نمایشی بهتری دارد. با استفاده از این نمودار می‌توان به راحتی قیمت‌ها و روند حرکت دارایی در بازه‌های زمانی مشخص را تشخیص داد.

 نمودار شمعی تحلیل تکنیکال
نمودار شمعی تحلیل تکنیکال

هالو چارت: این نمودار با توجه به قیمت باز و بسته شدن و مقایسه اعداد پایانی دو کندل نمایش داده می‌شود. کندل‌های توخالی هالوچارت نشان‌دهنده بازار صعودی است و کندل‌های توپر نشان از سقوط قیمت در بازه زمانی مورد نظر است.

نمودار بر اساس تایم فریم

نمودارها ممکن است بر اساس تایم فریم دسته‌بندی شوند. تایم فریم به بازه زمانی مورد نظر برای اعلان قیمت اشاره دارد. ساعتی، روزانه، ماهانه، سالانه و حتی بازه تمام عمر دارایی از جلمه تایم فریم‌های معروف نمودارهای تحلیل تکنیکال است.

نمودار بر اساس حسابی و لگاریتمی

نمودارهای خطی یا حسابی قیمت را در محور عمودی (yها)  با فاصله مساوی بین قیمت‌های مشخص شده نمایش می‌دهند. این نمودارها مقادیر مطلقی را نشان خواهند داد و تغییرات به صورت عددی اندازه‌گیری می‌شوند. نمودارهای لگاریتمی فاصله قیمت را روی محور عمودی با وابستگی به درصد تغییرات نمایش می‌دهند. این نمودارها با نماد log‌ نیز شناخته می‌شوند.

نمودار تعدیل شده و تعدیل نشده

اگر در ترسیم نمودار علاوه بر پارامترهای تکنیکال از شاخص‌های بنیادی هم استفاده شود نمودار به روش «تعدیل شده» رسم شده است. اگر هم فقط شاخص‌های تکنیکال مبنای ترسیم نمودار باشند، روش رسم «تعدیل نشده» یا «بدون تعدیل» خواهد بود.

اندیکاتور چیست

اندیکاتور شاخص یا پارامتری است که با استفاده از داده‌های بازار و فرمول‌های ریاضی اندازه‌گیری می‌شود و به پیش‌بینی اتفاقات آینده کمک می‌کند. در ادامه به بررسی انواع اندیکارتورها پرداخته‌ایم.

اندیکاتورهای روندی (trend)

اندیکاتورهای روندی، شاخص‌هایی هستند که با میانگین‌گیری از قیمت در بازه‌های زمانی، روند قیمت دارایی در روزهای آتی را پیش‌بینی می‌کنند.

اندیکاتورهای مومنتوم یا نوسانگرها (Oscillator)

اندیکاتورها نوسانی با توجه به هیجان‌ها و احساسات بازار تعیین می‌شوند. با استفاده از این اندیکاتورها می‌توان زمان تغییر روند و واکنش کاربران را حدس زد.

اندیکاتورهای پیشرو (Leading Or Oscillator)

اندیکاتورهای پیشرو قبل از شروع تغییرات اطلاعاتی در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. به کمک این شاخص‌ها می‌توان حجم خرید و فروش‌های هیجانی را پیش‌بینی و برای معاملات کوتاه‌مدت سیگنال‌های مناسبی پیدا کرد.

اندیکاتورهای پیرو (Lagging Or Trend)

اندیکاتورهای پیرو شاخص‌هایی برای معاملات بلندمدت هستند. این شاخص‌ها نوسان مقطعی را مبنای محاسبه قرار نمی‌دهند و بدین ترتیب ریسک برنامه‌های بلندمدت را کاهش خواهند داد. اندیکاتور MACD یکی از بهترین شاخص‌های تاخیری یا پیرو است.

برای درک بهتر موضوع چند اندیکاتور را بررسی خواهیم کرد.

  • اندیکاتور حجم: اندیکاتورهای حجم با توجه به حجم معاملات (خرید و فروش‌ها) محاسبه می‌شود. افزایش حجم خرید یا فروش می‌تواند ابتدایی‌ترین نشانه برای تغییر روند و صعود یا سقوط قیمت باشد.
  • اندیکاتور باندهای بولینگر: اندیکارتو بولینر از دو نوار نوسانی تشکیل شده است. این دو نوار در بالا و پایین یک خط میانگین متحرک ترسیم می‌شوند. اگر نوسان‌های دارایی افزایش پیدا کند، باندهای اندیکاتور بولینگر پهن می‌شود و زمانی که نوسان‌ها کاهش پیدا کند، دو باند این شاخص به یکدیگر نزدیک می‌شوند.
  • اندیکاتور ابر ایچیموکو: به کمک اندیکاتور ابر ایچیموکو می‌توان روند قیمت، شتاب روند و مرزهای حمایت و مقاومت را تشخیص داد.
  • اندیکاتور میانگین متحرک: اندیکاتور میانگین متحرک یک شاخص روندی که بر اساس داده‌های قیمتی محاسبه می‌شود. این اندیکاتور در بازه‌های زمانی مختلف محاسبه شده و یکی از بهترین شاخص‌‌ها برای معاملات بلندمدت است.
اندیکاتور میانگین متحرک
اندیکاتور میانگین متحرک
  • اندیکاتور مک‌دیMACD: مک‌دی یک اسیلاتور است که با استفاده از آن قدرت حرکت روندها را تشخیص می‌دهند.
  • اندیکاتورRSI:‌ شاخص RSI یا ترس و طمع به معامله‌گران کمک می‌کند تا مناطق اشباع و زمان تغییر روندها را شناسایی کنند. این شاخص همیشه عددی بین ۰ تا ۱۰۰ خواهد بود.
اندیکاتور RSI
اندیکاتور RSI

اندیکاتور استوکاستیک: استوکاستیک به معامله‌گران اطلاعاتی در مورد سرعت حرکت قیمت را در روندهای صعودی یا نزولی ارائه می‌دهد.

انواع روش‌ها تعدیل قیمت

تعدیل قیمت ابزاری است که به کمک آن فاصله قیمتی (پرایس گپ) پوشش داده می‌شود. این فاصله به علت افزایش سرمایه و توزیع سود نقدی ایجاد می‌شود. انواع روش‌های تعدیل قیمت عبارتند از:
روش افزایش سرمایه: طبق روش افزایش سرمایه، سرمایه قبلی شرکت بر سرمایه فعلی تقسیم شده و نتیجه در تمامی قیمت‌های پیش از تاریخ افزایش سرمایه ضرب خواهند شد. نتیجه این اتفاق تعدیل قیمت‌ها به اندازه افزایش سرمایه است.
روش افزایش سرمایه و سود نقدی: در این روش محل تامین سرمایه ملاک محاسبات نخواهد بود و مقدار توزیع نقدی شرکت و درصدی که شرکت افزایش داشته است، ملاک محاسبات است. طبق روش افزایش سرمایه و سود نقدی برای محاسبه اثر توزیع سود، میزان تعییر قیمت بعد از توزیع سود بر قیمت پیشین قبل از مجمع تقسیم می‌شود. عدد به دست آمده از این محاسبات در تمامی قیمت‌ها ضراب خواهد شد.
افزایش سرمایه با حساب کردن آورده و سود نقدی: تفاوت روش افزایش سرمایه با حساب کردن آورده و سود نقدی با روش قبل در حق تقدم سهامداران است. منظور از حق تقدم، شانس بیشتر و اولویت داشتن سهامداران برای خرید سهام است.
افزایش سرمایه با احتساب آورده: در این روش میزان کاهش قیمت بعد از افزایش سرمایه مورد سنجش قرار می‌گیرد و البته حق تقدم سهامداران نیز رعایت می‌شود.
روش عملکردی: مطابق با روش عملکردی اثرات سود نقدی سهم و میزان افزایش سرمایه مبنای محاسبه قیمت پس از افزایش سرمایه خواهد بود. اگر قسمتی از فزایش سرمایه از آورده سهامداران باشد، میزان آورده در محاسبه قیمت تعدیلی ملاک محاسبه خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.