مهم‌ترین اخبار بازارها/ پیشروی دلار نیما از قرمزی بورس کم نکرد

مهم‌ترین اخبار بازارها/ پیشروی دلار نیما از قرمزی بورس کم نکرد

تداوم سرخپوشی بورس

برای چهارمین روز متوالی افت نماگرهای تالار شیشه­‌ای ادامه­‌دار بود  و شاخص کل در روز جاری با افت 0.45 درصدی، در سطح 2 میلیون و 36 هزار واحدی کار خود را به اتمام رساند.

 بازار سهام همچنان به مواردی مثل افزایش قیمت دلار نیمایی بی­‌تفاوت است و ابهام ناشی از بلاتکلیفی انتخاباتی، بازار را در حالت کمای معاملاتی فرو برده است.

 دلار حواله یا نیمایی در روز جاری به 42 هزار و 800 تومان رسید و در آستانه ورود به کانال جدید قرار گرفته است. دلار بازار آزاد نیز در روز جاری در پله‌­های میانی کانال 59 هزار تومان مورد معامله قرار می­گیرد.

فرصت یکساله به خودرو و خساپا

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت­‌های ایران خودرو و سایپا تا تیرماه سال 1404 فرصت دارند تا از شمولیت ماده 141 لایحه اصلاحی قانون تجارت خارج شوند تا دیگر مشمول لغو پذیرش نشوند.

چشم­‌انداز اقتصاد جهانی در آینده

موسسه رتبه‌بندی فیچ گفت: چرخه سیاست پولی جهانی در حال ورود به مرحله جدیدی است. با وجود چرخش بانک‌های مرکزی به سمت سیاست‌های انبساطی پولی و کاهش تدریجی نرخ‌های بهره در ادامه سال جاری، پیش‌بینی می‌شود رشد جهانی در سال 2025 با کندی مواجه شود؛ زیرا نرخ‌ها همچنان در سطحی باقی خواهند ماند که تقاضا را محدود می‌کند.

 با وجود کند شدن تدریجی رشد اقتصادی ایالات متحده، پیش‌بینی ما برای رشد این کشور در سال 2024 همچنان 2.1 درصد باقی می‌ماند، اما به دلیل شتاب بیشتر تقاضای داخلی در بازارهای نوظهور به جز چین، پیش‌بینی رشد جهانی خود برای سال جاری را افزایش داده‌ایم.

 با وجود افت تقاضای داخلی و با توجه به کاهش صادرات و کند شدن روند سرمایه‌گذاری دولتی، پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا، در سال 2025 به 4.5 درصد کاهش یابد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها