مهم‌ترین اخبار بازارها/ بورس در تنگنای قطعی برق

مهم‌ترین اخبار بازارها/ بورس در تنگنای قطعی برق

آغاز هفته سرد بورس

معاملات نخستین روز از هفته در بورس تهران با افت قیمت‌­ها و شاخص‌­های سهامی پیگیری شد. در جریان معاملات شنبه، شاخص کل 0.66 درصد از ارتفاع خود را از دست داد و در سطح 2 میلیون و 160 هزار واحدی کار خود را به اتمام رساند.

اخبار منتشره از قطعی برق شرکت‌­های تولیدی و تداوم ابهام موجود در زمینه­ تیم اقتصادی دولت جدید از مهم­ترین عواملی است که سبب شده تا بازار در مدار نزولی قرار بگیرد.

کاهش اختلاف دلار نیمایی با دلار آزاد

دلار نیمایی در معاملات امروز با رشد قیمتی همراه شد و به 44 هزار و 97 تومان رسید. دلار در بازار آزاد نیز در نیمه­‌های کانال 58 هزار تومان معامله می­شود. بدین ترتیب مشاهده می­شود که اختلاف این دو نرخ به 32 درصد رسیده است.

گفتنی است که اختلاف این دو نرخ در اواخر فروردین ماه سال جاری به 66 درصد نیز رسیده بود. کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و افزایش قیمت دلار نیمایی، موجبات تعدیل این اختلاف را فراهم کرده است. تعدیل شکاف میان این دو نرخ و افزایش قیمت دلار نیمایی به نفع بازار سهام خواهد بود.

ریسک­های حاکم بر بازار سهام در مقطع فعلی مانع از آن شده که بازار سهام از این موضوع تاثیر مثبتی بپذیرد.

تولید در تنگنای قطعی برق

امروز نامه مدیرعامل شرکت سیمان دشتستان خطاب به اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس منتشر شد که در متن نامه به موضوع قطعی برق اشاره شده بود.

براساس اطلاعات مندرج در این نامه، با توجه به وابستگی صنعت سیمان به انرژی الکتریکی، قطعی برق موجب از دست رفتن تولید 49 هزار و 500 تن سیمان خواهد شد که حدودا به میزان 165 میلیارد ریال از سود عملیاتی شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها