مقامات صهیونیست ادعای نتانیاهو درباره حضور حماس در رفح را زیر سوال بردند

مقامات صهیونیست ادعای نتانیاهو درباره حضور حماس در رفح را زیر سوال بردند
خلاصه اخبار

مقامات صهیونیست برخلاف ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر که تهاجم رفح را نقطه عطف مهمی برای رویای از بین بردن حماس و دستیابی به «پیروزی مطلق» توصیف کرده بود، حضور چهار گردان حماس در رفح در جنوب نوار غزه در نزدیکی مرز مصر را رد کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» روز جمعه نوشت که علیرغم ادعای نتانیاهو مبنی بر وجود چهار گردان حماس در رفح و اینکه این شهر آخرین پایگاه جنبش حماس است و باید عملیات نظامی علیه آن انجام شود، اظهارات وی را نادرست خواندند.

این روزنامه به نقل از سه مقام آگاه صهیونیست که نام آنها را فاش نکرد، نوشت: «دیگر چهار گردان حماس در رفح وجود ندارد، زیرا بخش بزرگی از نیروهای جنگی شهر و حومه آن را ترک کرده‌اند و به خان یونس و شاید هم به اردوگاه‌های مرکزی رفته‌ و حدود 2 گردان در غرب این شهر و در منطقه تل السطان باقی مانده‌اند.

این روزنامه آورده است که این اقدام حماس دال بر نحوه مدیریت کل جنگ است، زیرا حماس هنوز تلاشی برای نبردهای بزرگ و گسترده با ارتش اسرائیل نداشته است. بر این اساس، «شرط (یحیی) السنوار ساده بوده و همچنان هم ساده است اینکه حماس برای مدتی طولانی‌تر از آن چیزی که ارتش اسرائیل بتواند روی زمین بماند، در زیر زمین باقی خواهد ماند».

این روزنامه به عنوان نمونه به اطلاعیه روز پنجشنبه ارتش اشغالگر مبنی بر آغاز عملیات نظامی در محله الزیتون در شهر غزه اشاره کرد که «به نظر می‌رسد ارتش حدود 2 ماه پیش آن را اشغال کرده و سپس آن را ترک کرد». این نمونه اشاره به این است که نیروهای حماس به مناطقی که ارتش ترک کرده بازمی‌گردند.

این روزنامه افزود: نتانیاهو طبق طرحی که وزیر امنیت و سازمان شین بت تدارک دیده‌اند به هیچ شکلی با ورود نیروهای دیگری به غزه موافق نیست نه مردان وابسته به جنبش فتح و نیروهای ماجد فرج و نه نیروهای وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین.

مرجع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *