مجلس برای قانون‌گذاری رمزارزها خیز برداشت

مجلس برای قانون‌گذاری رمزارزها خیز برداشت

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

قانون‌گذاری رمزارزها در مجلس شورای اسلامی

محمد رضا پور‌ابراهیمی؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اخیراً اعلام کرد که گزارش این کمیسیون بررسی در رابطه با صنعت استخراج رمزارزها و مبادلات داخلی آن در مراحل پایانی قرار دارد و بزودی در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد. بر اساس اظهارات وی مجلس قصد دارد پس از ارائه‌ی این گزارش آن را به طرحی تبدیل کند که در آن قوانین جدیدی برای فعالیت در حوزه‌ی رمزارزها تدوین خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت که در این طرح برای وزارت صمت به عنوان متولی صدور مجوز برای فعالیت‌های اقتصادی، وزارت نیرو به عنوان متولی تامین برق صنعت استخراج رمزارز، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی فضای مجازی، وزارت اقتصاد و دارایی که وظیفه‌ی مبارزه با پولشویی را برعهده دارد و بانک مرکزی به عنوان رابط تبدیل رمزارزها وظایفی درنظر گرفته خواهد شد. بر اساس اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس قصد دارد تصمیماتی را در رابطه با فعالیت در حوزه‌ی رمزارزها اتخاذ کرده و در نهایت آن را به قانون تبدیل کند. در طرح آتی مجلس وظیفه‌ی هریک از دستگاه‌های دولتی در صنعت رمزارزها به‌طور دقیق مشخص خواهد شد. محمد رضا پور‌ابراهیمی

اهمیت رمزارزها برای اقتصاد کشور و خلق ثروت

پور‌ابراهیمی معتقد است که از ظرفیت رمزارزها می‌توان برای کمک به اقتصاد کشور استفاده کرده و منابع ارزی مورد نیاز کشور در مقیاس خرد را نیز فرآهم کرد. در شرایطی که کشور با تحریم‌های اقتصادی متعددی مواجه شده است، رمزارزها را می‌توان به عنوان یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها استفاده کرد.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به ابهام و تفاوت در رویکرد دستگاه‌های دولتی مختلف نسبت به رمزارزها نیز اشاره کرده و اظهار داشت: «ما اعتقاد داریم به دلیل عدم شفافیت ارکان تصمیم‌گیر در رابطه با رمزارزها، نیازمند قانون هستیم و قصد داریم از قانون ایجاد شده برای خلق ثروت در کشور استفاده کنیم. در همین راستا صرافی‌های رمزارزی نیز در کشور ایجاد خواهد شد.»

هم‌اکنون صرافی‌های متعددی در حوزه‌ی رمزارزها فعالیت می‌کنند و امکان رقابت صرافی‌ها موجب توسعه‌ی چشمگیر زیر ساخت و کیفیت خدمات ارائه شده در این حوزه شده است. با این وجود، قوانین باید طوری تدوین شوند که فرصت رقابت از این پلتفرم‌ها سلب نگردد تا همچنان پیشرفت ارائه‌ی خدمات در این حوزه را شاهد باشیم.

بر اساس گزارش کوینیت، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در آبان 1399 از تدوین طرح «قانونمند‌سازی رمزارزها و ماینینگ» در مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با تلاش مجلس برای سازمان‌دهی به حوزه‌ی رمزارزها چیست؟ چگونه می‌توان قوانین مناسبی را برای فعالیت در صنعت رمزارزی کشور تدوین کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • به نظر من رمز ارز دراین شرایط بد اقتصادی و تحریم ها میتواند التیامی بر دردهای مردم باشد و کمی نقدینگی دست مردم باشد و باعث رد وبدل پول بین مردم باشد تا قدرت خرید مردم بالا رود و کاسبی صورت گیرد چرا که اگر تصمیم نادرست دراین ضمینه اتخاذ شود خیانت در حق مردم هست

  • باسلام امیدوارم باهمکاری مجلس ودولت شاهدشکوفایی صنعت رمزارزهاباشیم تاماطبقه کم درامدهاهم شرمنده اهل وعیال نباشیم واززندگی لذت ببریم باتشکر

  • با سلام و عرض ادب خدمت کلیه دوستان دولت محترم چنانچه با صنعت رمزارزها هماهنگ و بستر مناسب برای رشد و فعالیت ایجاد نماید شاهد رشدو شکوفایی در کلیه زمینه ها اقتصادی اجتماعی سیاسی و… خواهد بود در غیر اینصورت سرعت سقوط خود را فراهم می کند