كاهش قيمت سنگ آهن در تجارت و افزايش مجدد آن

كاهش قيمت سنگ آهن در تجارت و افزايش مجدد آن
خلاصه اخبار

بهای سنگ آهن استرالیا 62٪؜ استرالیا با افت 2.9 دلار در هر تن به 104.6 دلار در هر تن CFR کاهش پیدا کرد. “در حالی که کارخانه های سنگ آهن همچنان به خرید سنگ آهن از انبارهای بنادر ادامه می دهند، افت تجارت سنگ آهن دریایی به سرعت افزایش قیمت ها را متوقف کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس امروز، روژان عبداللهی کارشناس بازار فولاد در گفتگو با خبرنگار بورس امروز عنوان کرد:روند افزایش قیمت سنگ آهن در روز سه شنبه ٢٨ مِى متوقف شد. کاهش معاملات فیوچرز و افت خریدهادر بازار وارداتی سنگ آهن عامل توقف این روند رو به رشد اعلام شده است. با این وجود، احتمال می رود سنگ آهن در آینده نزدیک با کاهش عرضه و تقاضای بالا، بالای ۱۰۰ دلار در هر تن CFR بماند.

وی افزود:بهای سنگ آهن استرالیا ۶۲٪؜ استرالیا با افت ۲٫۹ دلار در هر تن به ۱۰۴٫۶ دلار در هر تن CFR کاهش پیدا کرد . در حالی که کارخانه های سنگ آهن همچنان به خرید سنگ آهن از انبارهای بنادر ادامه می دهند، افت تجارت سنگ آهن دریایی به سرعت افزایش قیمت ها را متوقف کرد. با این حال، فعالان بازار داخلی انتظار ندارند که سنگ آهن در کوتاه مدت از ۱۰۰ دلار CFR در هر تن کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشند، از آن جایی که آخرین اطلاعات از فهرست موجودی انبار های بنادر نشان میدهد که حجم سنگ آهن به محدوده ی امن ۱۲۰ میلیون تن رسیده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: عرضه در بلند مدت نیز تحت فشار بسته شدن معادن در برزیل قرار دارد و گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که کمبود سنگ آهن در این سال و سال آینده حدود ۳۰-۴۰ میلیون تن خواهد بود.

وزیر صنعت استرالیا، پل یانگ، تحلیلگر گلدمن ساکس، گفت: شرکت ریو تنها عرضه كننده عمده سنگ آهن در حال حاضر است که ظرفیت کافی برای افزایش حجم سنگ آهن را دارد. در همین حال، فروشندگان سنگ آهن در بنادر چین، پیشنهادات خود را افزایش داده اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.