قیمت خانه در مشهد/ با چه بودجه ای می‌توان در مشهد خانه‌دار شد؟

قیمت خانه در مشهد/ با چه بودجه ای می‌توان در مشهد خانه‌دار شد؟
خلاصه اخبار

مشهد، پایتخت مذهبی کشور، طی سال‌های اخیر مانند سایر کلان‌شهرها با افزایش چشمگیر قیمت مسکن مواجه شده است. کارشناسان حوزه مسکن، علت افزایش قیمت‌ در مشهد را مهاجرپذیر بودن این شهر و حضور اتباع عنوان می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت هر متر مسکن، در برخی از مناطق شهر مشهد به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت نیوز ،

شهر مشهد،‌ مرکز استان خراسان رضوی و پایتخت مذهبی ایران، حدود 328 کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای 13 منطقه شهری و 158 محله و 11 ناحیه است. متوسط قیمت هر متر مسکن براساس بررسی‌های انجام شده حدودا 40 میلیون تومان است. با این حال این رقم در مناطق مختلف متفاوت است، به طوری که در برخی از مناطق قیمت هر متر مسکن به بیش از 100 میلیون تومان می‌رسد.

قیمت خانه در مشهد

قیمت آپارتمان در مشهد

بررسی‌های آگهی فروش مسکن در شهر مشهد نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر متر مسکن در این محله 40 میلیون تومان است. با این حال در برخی از مناطق، با شرایط خاصی خانه با قیمت پایین‌تر پیدا می‌شود؛ برای مثال یک آپارتمان قولنامه‌ای با متراژ 85 متر در محدوده خیابان نجف که سال ساخت آن 1403 است، با قیمت 950 میلیون تومان آگهی شده است.

آگهی یک آپارتمان 80 متری دو خوابه، ساخت 1396 نیز مربوط به منطقه هنرور با قیمت یک میلیارد و 700 تومان درج شده است.

همچنین با بودجه سه تا 6 میلیارد تومان، آپارتمان‌های با متراژ 70 تا 210 متر می‌توان پیدا کرد؛ به‌عنوان مثال یک آپارتمان 105 متری دو خوابه، ساخت سال ‍1400 در منطقه طلاب با قیمت سه میلیارد و 100 میلیون تومان معامله می‌شود. در آگهی دیگری یک آپارتمان 210 متری سه خوابه، ساخت سال 1400 مربوط به منطقه الهیه با قیمت 6 میلیارد و 600 میلیون تومان درج شده است.

همچنین آپارتمان‌هایی با قیمت نجومی 136 میلیون تومان برای هر متر مربع در شهر مشهد یافت می‌شوند؛ به‌عنوان مثال یک آپارتمان 190 متری سه خوابه، سال ساخت 1403 در منطقه سجاد با قیمت 26 میلیارد تومان آگهی شده است.

قیمت اجاره خانه در مشهد

قیمت اجاره در مشهد

قیمت اجاره خانه طی سال‌های گذشته به طرز چشمگیری همراه با تورم افزایش یافته و زندگی را برای مستاجران سخت کرده است. کارشناسان حوزه مسکن، علت‌های افزایش قیمت‌ در مشهد را یکی مهاجر پذیر بودن این شهر و از سوی دیگر مساله حضور اتباع در شهر مشهد عنوان می‌کنند. با این حال قیمت اجاره خانه در مشهد وضعیت به مراتب مناسب‌تری دارد.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد متوسط قیمت رهن در مشهد در مناطق و محله‌های مختلف بسیار متفاوت است. برای مثال یک آپارتمان 105 متری دو خوابه، سال ساخت 1395 در منطقه الهیه، با 100 میلیون تومان ودیعه و 12 میلیون تومان اجاره ماهانه آگهی شده است.

در آگهی دیگری یک آپارتمان 150 متری سه خوابه با سال ساخت 1396 در منطقه معلم درج شده است که با ودیعه 100 میلیون تومانی و اجاره ماهانه 25 میلیون تومانی معامله می‌شود.

همچنین با ودیعه 200 تا 600 میلیون تومانی می‌توان خانه‌هایی با متراژ بالای 100 متر را اجاره یا رهن کامل کرد. به‌عنوان نمونه یک آپارتمان 165 متری سه خوابه، با سال ساخت 1403 واقع در هاشمیه با ودیعه 200 میلیون تومانی با رهن کامل آگهی شده است.

در آگهی دیگری، یک آپارتمان 110 متری دوخوابه، با سال ساخت 1403 مربوط به منطقه توحید، با 500 میلیون تومان ودیعه و 6 میلیون تومان اجاره ماهانه عنوان شده است.

همچنین آپارتمان‌هایی با بودجه 30 میلیونی تومانی و تا بودجه 2 میلیارد تومانی برای ودیعه به چشم می‌خورد. گفتنی است مستاجران می‌توانند نسبت به بودجه مدنظر خود آپارتمان‌های مناسبی در مناطق مختلف شهر مشهد پیدا کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *