قیمت خانه در شیراز/ آیا با بودجه کمتر از ۲ میلیارد تومان می‌توان در شیراز خانه خرید؟

قیمت خانه در شیراز/  آیا با بودجه کمتر از ۲ میلیارد تومان می‌توان در شیراز خانه خرید؟
خلاصه اخبار

شیراز یکی از کلان‌شهرهای کشور و مرکز استان فارس است که یکی از شهرهای فرهنگی و تاریخی کشور به‌ شمار می‌رود. شیراز در سال‌های اخیر با افزایش چشمگیر قیمت مسکن مواجه شده است. بررسی‌های انجام‌شده نشان‌ می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شیراز متری ۴۳ میلیون تومان است. با این‌ حال قیمت هر متر مسکن در برخی از مناطق این شهر به بیش از ۱۵۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

به گزارش تجارت نیوز ،

شیراز به‌ عنوان مرکز استان فارس دارای 11 منطقه شهری و محله‌های متعددی است. قیمت مسکن در شیراز نیز بسته به هر محله متفاوت است. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شهر شیراز حدود 43 میلیون تومان است.

با این‌ حال قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر بسیار متفاوت است؛ به‌ طوری که در برخی از مناطق، قیمت هر متر مسکن 17 میلیون تومان و در برخی مناطق دیگر تا 170 میلیون تومان نیز آگهی شده است!

قیمت خانه در شیراز

قیمت‌های متنوع در بازار مسکن شیراز امید خانه‌دار شدن در این شهر را هنوز زنده نگه داشته است. به‌ عنوان نمونه، یک آپارتمان یک‌خوابه با متراژ 80 متر در محدوده عادل‌آباد که سال ساخت آن 1387 است، با قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومان آگهی شده است.

قیمت خانه در شیراز

در آگهی دیگری، یک آپارتمان 94 متری دوخوابه، ساخت 1387 نیز در منطقه مدرس با قیمت دو میلیارد و 800 تومان درج شده است.

همچنین با بودجه سه تا 6 میلیارد تومان می‌توان آپارتمان‌هایی با متراژ 55 تا 210 متر با شرایط خاص پیدا کرد؛ به‌ عنوان مثال یک آپارتمان 100 متری دوخوابه، ساخت سال 1395 در منطقه شهرک سراج با قیمت سه میلیارد و 380 میلیون تومان معامله می‌شود.

در آگهی دیگری یک آپارتمان 105 متری دوخوابه، ساخت سال 1390 در منطقه معالی‌آباد، با قیمت پنج میلیارد و 250 میلیون تومان درج شده است.

از طرفی آپارتمان‌هایی با قیمت نجومی 170 میلیون تومان بابت هر متر مربع در شهر شیراز یافت می‌شوند؛ به‌ عنوان مثال یک آپارتمان 370 متری سه‌خوابه، سال ساخت 1401 در منطقه قصرالدشت با قیمت 61 میلیارد تومان آگهی شده است.

قیمت اجاره خانه در شیراز

قیمت اجاره خانه طی سال‌های گذشته به طرز افسارگسیخته‌ای افزایش یافته و زندگی را برای مستاجران دشوار کرده است؛ بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد متوسط قیمت اجاره آپارتمان در شیراز حدوداً متری 188 هزار تومان است.

اجاره خانه در شیراز

یک آپارتمان 80 متری یک‌خوابه، سال ساخت 1387 در منطقه مطهری، با 100 میلیون تومان ودیعه و 16 میلیون تومان اجاره ماهانه آگهی شده است. در آگهی دیگری یک آپارتمان 150 متری دوخوابه با سال ساخت 1393 در منطقه ارم درج شده است که با ودیعه 150 میلیون تومانی و اجاره ماهانه 16 میلیون تومانی معامله می‌شود.

همچنین با ودیعه 200 تا 600 میلیون تومانی می‌توان خانه‌هایی با متراژ مناسب اما با اجاره ماهانه بالا اجاره کرد. یک آپارتمان 165 متری سه‌خوابه، با سال ساخت 1396 در منطقه گلدشت، با 300 میلیون تومان ودیعه و 15 میلیون تومان اجاره ماهانه قیمت‌گذاری شده است.

علاوه بر این، بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد برای رهن کامل در شیراز به حداقل مبلغ 500 میلیون تومان نیاز است و حتی اجاره خانه با این بودجه دشوار است. برای نمونه یک آپارتمان 108 متری دوخوابه،‌ با سال ساخت 1393 واقع در منطقه فرگاز، با رقم 500 میلیون تومان با رهن کامل آگهی شده است.

در آگهی دیگری، برای یک آپارتمان 140 متری سه‌خوابه، با سال ساخت 1403 در منطقه زرهی، یک میلیارد و 200 میلیون تومان ودیعه به صورت رهن کامل در نظر گرفته شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *