قوی‌ترین لامبورگینی اوروس

قوی‌ترین لامبورگینی اوروس
خلاصه اخبار

فهرست عناوینلامبورگینی پرفروش‌ترین مدل خود را با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی به بازار عرضه می‌کند. لامبورگینی می‌گوید مدل جدید شاسی‌بلند اوروس که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد با حداکثر سرعت 312 کیلومتر در ساعت سریع‌ترین ماشین در کلاس خود است. تغییرات ظاهری اوروس نسبت به نسل اول ماشین که در سال 2018 به بازار آمد […]

لامبورگینی پرفروش‌ترین مدل خود را با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی به بازار عرضه می‌کند.

لامبورگینی می‌گوید مدل جدید شاسی‌بلند اوروس که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد با حداکثر سرعت 312 کیلومتر در ساعت سریع‌ترین ماشین در کلاس خود است.

تغییرات ظاهری اوروس نسبت به نسل اول ماشین که در سال 2018 به بازار آمد اندک است، اما با چراغ‌ها و جلوپنجره جدید به سرعت می‌توان مدل جدید را از مدل قدیمی تشخیص داد. تغییرات در اتاق ماشین هم زیاد نیست و تنها نمایشگرهای ماشین بزرگ‌تر شده است.

اما برخلاف ظاهرش، اوروس جدید از نظر فنی کاملا تغییر کرده است. ماشین علاوه بر موتور هشت سیلندر توربو یک موتور الکتریکی هم دارد که مجموع قدرت ماشین را به 800 اسب بخار افزایش داده است. لامبورگینی می‌گوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 3.4 ثانیه است و ماشین می‌تواند تا 60 کیلومتر فقط با نیروی موتور الکتریکی حرکت کند.

سیستم هیبرید-الکتریکی ماشین از پورشه کاین گرفته شده که از نظر فنی اشتراک زیادی با لامبورگینی اوروس دارد. اما با تغییراتی که لامبورگینی در این سیستم داده اوروس از کاین سریع‌تر و پرشتاب‌تر است. پورشه و لامبورگینی هر دو عضو گروه خودروسازی فولکس‌واگن هستند.

لامبورگینی به رسم همیشه انتخاب‌های بسیار زیادی به مشتریانش داده است. از جمله تعداد رنگ‌هایی که می‌توان برای اوروس سفارش داد به صد رنگ افزایش یافته و رینگ‌های جدیدی برای این مدل طراحی شده است.

قیمت مدل جدید هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود حدود 260 هزار دلار باشد. نزدیک‌ترین رقیب ماشین علاوه بر پورشه کاین، آستون مارتین DBX است که گرچه موتور الکتریکی ندارد اما سرعت و شتابش بسیار به اوروس نزدیک است.

لامبورگینی با آمدن مدل هیبرید-الکتریکی در ماه‌های آینده تولید مدل بنزینی ماشین را متوقف خواهد کرد. مدل کاملا الکتریکی اوروس در سال 2029 به بازار خواهد آمد.

مرجع: ایران جیب

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *