فملی در 9 ماه تنها 54 درصد پیش بینی ها را محقق کرد

فملی در 9 ماه تنها 54 درصد پیش بینی ها را محقق کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوین شرکت ملی مس ایران در دوره 9 ماهه توانسته 6540 میلیارد تومان درآمد کسب کند؛ این رقم تنها 54 درصد از پیش بینی فروش 12 هزار میلیارد تومانی را پوشش داده است. آیا فملی تا پایان سال می تواند به پیش بینی ها برسد؟ به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بررسی […]

شرکت ملی مس ایران در دوره 9 ماهه توانسته 6540 میلیارد تومان درآمد کسب کند؛ این رقم تنها 54 درصد از پیش بینی فروش 12 هزار میلیارد تومانی را پوشش داده است. آیا فملی تا پایان سال می تواند به پیش بینی ها برسد؟

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بررسی گزارش فعالیت های فملی طی 9 ماه نشان می‌دهد که مبلغ حاصل از فروش 38 درصد افت داشته است و از مبلغ 1058 میلیارد تومان فروش در آبان، به 658 میلیارد تومان فروش در آذر رسیده است. کاهش مبلغ فروش شرکت را باید در کاهش تعداد فروش و نرخ فروش محصولات جستجو کنیم.

بررسی نرخ فروش کاتد به عنوان یکی از محصولات اصلی نشان می‌دهد، نرخ فروش این محصول از ابتدای سال روند صعودی داشته، اما در آذر ماه با کاهش 4.9 درصدی همراه بوده است؛ این امر موجب کاهش مبلغ فروش شده است. اما آنچه که به عنوان عامل اصلی برای کاهش فروش فلزی‌ها می‌توان بیان کرد، کاهش میزان صادرات آن ها می باشد. فملی براساس پیش بینی‌ها درآمد حاصل از فروش شرکت را 12هزار میلیارد تومان در نظر گفته است اما با این وجود با گذر 9 ماه از برنامه تنها قادر بوده 6540 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته باشد، در واقع تنه54 درصد از برنامهرا پوشش داده است. به نظر بعید می‌رسد در3 ماهه باقیمانده شرکت بتواند با افزایش مقداری فروش و پیدا کردن بازارهای جدید به سطح مورد نظر دست یابد، بدین جهت، افزایش نرخ فروش محصولات می‌تواند شرکت را در دست یابی به برنامه مورد نظر کمک کند، علاوه بر افزایش نرخ فروش محصولات، افزایش نرخ دلار نیز برای تسعیر ارز می‌تواند موجب افزایش درآمد ریالی شرکت گردد.

برچسب‌ها