فروشندگان مسکن عقب نشستند/قیمت اجاره در این منطقه پایتخت+ جدول

فروشندگان مسکن عقب نشستند/قیمت اجاره در این منطقه پایتخت+ جدول
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: تعداد فایل‌های مشکی(در محدوده میانگین منطقه) و سبز(پایین‌تر از میانگین منطقه) نسبت به تعداد فایل‌های قرمز(بالاتر از میانگین منطقه) در منطقه 7 تهران پیشی گرفته است؛ آنطور که به نظر می‌رسد، با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن، اکثریت فروشندگان در قیمت‌گذاری ملک خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بررسی فایل‌های فروش ملک در محله ارامنه واقع در منطقه 7 تهران نشان می‌دهد که برای خرید واحدی با متراژ 40 تا 60 مترمربع در این محله، دست‌کم باید 2 میلیارد و 400 میلیون تا 5 میلیارد تومان بودجه داشت.

بنا به مشاهدات ما از پلتفرم‌های خریدوفروش مسکن، تعداد فایل‌های مشکی(در محدوده میانگین منطقه) و سبز(پایین‌تر از میانگین منطقه) نسبت به تعداد فایل‌های قرمز(بالاتر از میانگین منطقه) در منطقه 7 تهران پیشی گرفته است؛ آنطور که به نظر می‌رسد، با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن، اکثریت فروشندگان در قیمت‌گذاری ملک خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

آخرین داده‌های بانک مرکزی از تحولات معاملات بازار مسکن تهران در مردادماه نشان می‌دهد که برای فروش هرمترمربع مسکن در منطقه 7 تهران، به طور متوسط 86 میلیون تومان تعیین شده؛ این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه در 5 سال اخیر(1399)، با 290 درصد افزایش همراه بوده است؛ چرا که در این سال متوسط قیمت به ازای هرمترمربع 22 میلیون تومان بوده است.

خبر مرتبط
مسکن؛ عامل تمایز تورم دهک دهم از نهم/ فشار تورمی 1403 روی کدام گروه بیشتر است؟
مسکن؛ عامل تمایز تورم دهک دهم از نهم/ فشار تورمی 1403 روی کدام گروه بیشتر است؟

اقتصادنیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد، چون در شش ماهه نخست امسال تورم بیشتر از ناحیه غیرخوراکی‌ها و خدمات بوده، بنابراین هر چه به سمت دهک‌های بالاتر حرکت می‌کنیم تورم افزایش می یابد.

در محله ارامنه، واحدی 54 متری و 4 سال ساخت، به همراه امکانات، 4 میلیارد و 400 میلیون تومان و واحدی 55 متری، نوساز و دارا امکانات، 5 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمانی با 60 مترمربع زیربنا و 17 سال عمربنا، 4 میلیارد و 350 میلیون تومان و آپارتمانی دیگر با این متراژ، 6 سال ساخت و دارای امکانات، 4 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

مسکن اجاره

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *