“غمهرا” در تیرماه ٣٧ میلیارد تومان درامد ساخت

“غمهرا” در تیرماه ٣٧ میلیارد تومان درامد ساخت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، گروه تولیدی مهرام (غمهرا) در تیر ماه دو هزار و ۴۶۷ تن تولید داشته و مقدار دو هزار و ۷۱۶ تن را به فروش رسانده است. درآمد تیر ماه غمهرا مبلغ ۳۷ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان است. غمهرا در چهار ماه اول سال مقدار ۹ […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، گروه تولیدی مهرام (غمهرا) در تیر ماه دو هزار و ۴۶۷ تن تولید داشته و مقدار دو هزار و ۷۱۶ تن را به فروش رسانده است. درآمد تیر ماه غمهرا مبلغ ۳۷ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان است.

غمهرا در چهار ماه اول سال مقدار ۹ هزار و ۵۲۹ تن تولید داشته و ۹ هزار و ۳۲۳ تن فروش، که از این مقدار فروش، درآمد تجمیعی ۱۲۱ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومانی رقم زده است.

میانگین درآمدی غمهرا در تیرماه مبلغ ۳۰ میلیارد و ۲۹۲ میلیون تومان است که شرکت در تیر ماه درآمد ۳۷ میلیارد تومانی ساخته است، در واقع غمهرا فراتر از میانگین ماهانه درآمد ساخته است. غمهرا در خرداد ماه ۳۳ میلیارد تومان درآمد ساخته است که درآمد شرکت در تیر ماه بالاتر از درآمد در خرداد ماه است.

فروش باثبات غمهرا

بررسی مقدار فروش محصولات شرکت حاکی از آن است غمهرا در چهار ماه اول سال ۹۸، مقدار ۹هزار و ۳۲۳ تن که در تیر ماه مقدار فروش شرکت از یک توازنی برخوردار بوده و عمده افزایش درامد شرکت از سطح میانگین افزایش نرخ فروش محصولات بوده است. گروه سس مهم‌ترین محصول شرکت در تیر ماه به شمار می‌رود. به طوری که در تیر ماه ۷۷% از درآمد شرکت، از محل فروش محصولات گروه سس است. بنابراین مقدار فروش و تغییرات نرخ فروش، بر درآمد شرکت اثر مستقیم دارد. نرخ فروش محصولات گروه سس از ابتدای فروردین ۹۸ تا تیر ماه رشد ۲۱ درصدی داشته که به افزایش درآمد شرکت کمک کرده است. نرخ فروش گروه سس از ۱۰ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان به ازای هر تن در فروردین ۹۸ با نرخ رشد ۲۱ درصدی به ۱۳ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان در خرداد ۹۸ رسیده است.

افزایش نرخ فروش گروه سس و انواع محصولات بازرگانی غمهرا

علاوه بر محصولات گروه سس، انواع محصولات بازرگانی نیز بر درآمد شرکت اثر قابل توجه دارد. نرخ فروش انواع محصولات بازرگانی در تیر ۹۸ نسبت به فروردین ۹۸ رشد ۲۴ درصدی داشته است. نرخ فروش انواع محصولات بازرگانی از ۱۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان به ازای هر تن در فروردین ۹۸ با رشد ۲۴ درصدی به ۱۴ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان رسیده است.

بنابراین با توجه ثبات در مقدار فروش غمهرا و افزایش نرخ فروش محصولات مهم در سبد درآمدی شرکت، درآمد غمهرا در تیر ماه از سطح میانگین ۹۸ فراتر رفته است.

چشم‌انداز صنعت غذایی در شرایط فعلی

در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد، صنایع و شرکت‌های وابسته به بازار داخل از جذابیتی خاصی برخوردار می‌باشند. چراکه تولید و فروش این شرکت‌ها مستقل از اقتصاد خارجی می‌باشد. شرکت‌های فعال در زمینه محصولات غذایی به دلیل فعالیت در زمینه نیاز اساسی خانوار و تولید کالاهای اساسی همواره سهم باثباتی در فروش دارند. غمهرام نیز با توجه به فعالیت در این زمینه می‌تواند با افزایش مقداری فروش به درآمدهای بالاتر دست یابد. گرچه اثر ریالی بر درآمد شرکت‌ها به دلیل رشد قیمتی در ۹۷ و اوایل ۹۸، کاهش یافته است اما به دلیل پتانسیل و نیاز بازار به محصولات اساسی و عدم وجود محصولات مشابه و رقبای خارجی می‌توان به افزایش درآمد از محل افزایش مقداری فروش امیدوار بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها