عرضه 60 میلیون سهم توزیع داروپخش
به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار «دنیایاقتصاد» مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت در صنعت دارو بر عملکرد شما اثرگذار است، تصریح کرد: در شرکتهای دارویی شاهد افزایش قیمت در محصولات تولیدی هستیم که بهدنبال این رویداد بر سودآوری شرکتهای توزیعکننده اثرگذار خواهد بود.وی به دوره وصول مطالبات در شرکت توزیع داروپخش اشاره کرد و گفت: پیش از این دوره وصول مطالبات شرکت ۲۰۲ روز بود که به ۱۷۰ روز در سال ۹۷ کاهش پیدا کرده است.مرادی با اشاره به این مطلب که توسعه سبد، توسعه تیم فروش و بازاریابی و ارتقای نرمافزارهای فروش که از ۱۰ سال گذشته تاکنون این شرکت به آن مجهز است از برنامههای آتی شرکت بهشمار میرود خاطرنشان کرد: زمانی که دوره وصول با کاهش همراه شد توانستیم گردش بالاتری در کالا داشته باشیم و براساس بررسی بازار، در میان شرکتهای منطقه نیز در زمینه توزیع از آن عبور کنیم.وی گفت: یکی از مزیتهای بزرگ رقابتی شرکت داروپخش در سطح کشور پوشش ۱۰۰ درصدی تمامی مشتریان دارویی کشور اعم از داروخانههای خصوصی، شبانهروزی و بیمارستانها و مراکز درمانی با بهرهگیری از ۲۰ شعبه است.مزیت دیگر این شرکت مربوط به پرسنل متخصص شرکت است که شامل یکهزار و ۱۶۸ نفر هستند.
مرادی ادامه داد: بیش از ۱۶۰ هزار مترمربع مساحت انبار و مراکز توزیع این شرکت را شامل میشود که فضای مناسبی را برای انبارش محصولات به حالت بهینه در سراسر کشور برای ما ایجاد کرده است.وی درخصوص عملکرد شرکت در حوزه توزیع یادآور شد: بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل کشور، برای توزیع بهینه در اختیار داریم که بهدنبال توسعه و چابکسازی این بخش به بهرهگیری از کامیون و کامیونت، وانتبارها و ونهای جدید و حتی موتورسیکلت نیز اقدام خواهیم کرد.وی افزود: چابکسازی به دلیل ارتقای سطح خدمات به مشتریان و افزایش رضایتمندی آنها انجام میشود.مرادی درخصوص عملکرد فروش شرکت با اشاره به اینکه از سال ۸۶ تا ۹۷ کاملا صعودی بوده و بهطور متوالی فروش با افزایش همراه بوده است، خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ فروش معادل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ به رقم ۳ هزار و ۳۴ میلیارد تومان ارتقا یافته است.مدیرعامل شرکت توزیع داروپخش به روند فروش ۶ ماهه شرکت در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال ۹۶ فروش شرکت معادل ۱۱۸۰ میلیارد تومان، در سال ۹۷ معادل ۱۴۵۰ میلیارد تومان و در نیمه نخست سال ۹۸ به رقم ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. وی همچنین یادآور شد، در عملکرد مالی شرکت سود خالص سال ۹۶ به سال ۹۸ از ۶/ ۱ درصد به ۳/ ۳ درصد افزایش، سود عملیاتی از ۲/ ۵ درصد به ۲/ ۶ درصد و سود ناویژه ۸/ ۸ درصد به ۵/ ۹ درصد در ۶ ماه نخست سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است. وی دلیل رشد شرکت در سالجاری را بهتر شدن تامین دانست و اظهار کرد: همین امر سبب شد که کلا دوره گردش عملیات در شرکت توزیع داروپخش در سال ۹۸ با کاهش همراه باشد.