عرضه 1500 میلیارد ریال صکوک مرابحه برای سایپا یدک

عرضه 1500 میلیارد ریال صکوک مرابحه برای سایپا یدک

به گزارش سیگنال به نقل از صکوک،

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت بازرگانی سایپا یدک (سهامی خاص) به مبلغ 1500 میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز سه شنبه مورخ 1400/04/01 لغایت شنبه 1400/04/05 در نماد “صیدک404” عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت بازرگانی سایپا یدک به ارزش 1500 میلیارد ریال جهت خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو(انواع روانکار) از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران عرضه می گردد.

این اوراق 4 ساله و با نرخ 18 درصد می باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می گردد.

جهت تضمین پرداخت اقساط و اصل این اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت کمک فنر ایندامین و شرکت پلاسکوکار توثیق گردیده است. شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان مسئولیت تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق را بر عهده دارد. شرکت کارگزاری پارسیان عامل فروش، شرکت واسط مالی بهمن دوم ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می باشند.

این دومین بار است که شرکت بازرگانی سایپا یدک اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه می‌نماید. اولین صکوک این شرکت از نوع اوراق اجاره و به مبلغ 850 میلیارد ریال بوده که در تیر ماه 1396 منتشر شده و تاریخ سررسید آن 1400/04/10 می باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای اوراق بدهی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.