عرضه اولیه کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر) در راه ورود به بازار بورس

عرضه اولیه کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر) در راه ورود به بازار بورس
خلاصه اخبار

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با نماد معاملاتی کویر پس از احراز کلیه شرایط پذیرش در تاریخ 1398/06/23 به عنوان پانصد و سی و یکمین شرکت در بازار بورس پذیرفته شد.

طبق اطلاعیه منتشره بورس اوراق بهادار تهران شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با نماد معاملاتی کویر پس از احراز کلیه شرایط پذیرش در تاریخ 1398/06/23 به عنوان پانصد و سی و یکمین شرکت در بازار بورس پذیرفته شد و نماد معاملاتی آن در بخش فلزات اساسی درج گردید تا یک قدم به عرضه اولیه در بازار سرمایه نزدیک تر گردد.

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در سال 97 با نام شرکت بازرگانی بین المللی سپید فراب در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید. سرمایه شرکت در حال حاضر 2,400 میلیارد ریال (شامل تعداد 2,400 میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم 1,000 ریال) می باشد. سهامداران عمده شرکت در نامه ارسالی به سازمان بورس تعهد کرده اند در روز عرضه اولیه سهام 10 درصد از سرمایه شرکت معادل 240 میلیون سهم را جهت کشف قیمت و احراز شرایط پذیرش در بورس عرضه نمایند. شرکت اعلام کرده برای 3 سال مالی آتی هیچ گونه افزایش سرمایه ای در دستور کار خود ندارد.

شرکت با مدیریت موثر و اتکا بر قابلیت ها و مزیت های رقابتی خود در بازار توانسته زیان 346,739 میلیون ریالی خود در سال 1394 را به سود انباشته 3,930,239 در پایان سال 97 تبدیل نماید. سود خالص شرکت در سال 97 نیز نسبت به سال گذشته 392 درصد رشد کرده است که رقم بسیار قابل توجهی است.

عرضه اولیه کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر) در راه ورود به بازار سرمایه

موضوع فعالیت شرکت تولید انواع شمش فولادی، میلگرد ساده و آجدار، انواع تیر آهن، واردات و صادرات کالاهای مجاز و مواد اولیه کارخانجات و … می باشد. در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید شرکت 900 هزار تن می باشد. محصولات اصلی شرکت میلگرد شاخه و کلاف ساختمانی به صورت ساده و آجدار می باشد. شرکت در سال 97 توانسته به تولید 622 هزار تن (70 درصد ظرفیت اسمی) دست یابد که باعث شده شرکت سپید فراب کویر در ردیف دوم تولید کنندگان میلگرد در کشور قرار گیرد. شرکت برنامه ریزی لازم جهت بهره برداری موثر از ظرفیت های ایجاد شده در سال های اخیر را در دستور کار خود قرار داده است و پیش بینی می گردد تا علاوه بر افزایش بهره وری بتواند سود قابل توجهی را در سال های آتی عاید سهامداران خود نماید.

با نزدیک شدن عرضه اولیه سهم اطلاعات بیشتری در خصوص شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) ارائه خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها