عرضه اولیه نیان | نقدینگی مورد نیاز و تحلیل شرکت

عرضه اولیه نیان | نقدینگی مورد نیاز و تحلیل شرکت
خلاصه اخبار

شرکت نیان الکترونیک با نماد «نیان» روز چهارشنبه 31 خردادماه عرضه اولیه خواهد شد. نقدینگی مورد نیاز برای خرید آن، بسته به قیمت کشف‌شده متفاوت خواهد بود…

زمان عرضه اولیه نیان

عرضه اولیه نیان الکترونیک با نماد «نیان» امروز چهارشنبه 31 خردادماه ساعت 12 الی 14 ثبت سفارش خواهد شد.

نیان الکترونیک در سال 1374 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده مبدل‌های الکترونیکی انرژی الکتریکی در کشور است.

مشخصات سهام و شیوه ثبت سفارش عرضه اولیه نیان

از مجموع 267 میلیون سهم شرکت نیان الکترونیک، تعداد حدودا 32 میلیون سهم آن(معادل 12 درصد) در دو مرحله عرضه می‌شود. بر این اساس، در مرحله‌ی اول چهار درصد از کل سهام شرکت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط در قیمت 79,625 ریال کشف قیمت شد.

در مرحله‌ی دوم معادل هشت درصد از کل سهام شرکت و بر اساس قیمتی که در مرحله اول کشف شده(79,625 ریال) به کدهای معاملاتی حقیقی عرضه خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل‌خریداری برای هر کد معاملاتی در این مرحله معادل 50 سهم خواهد بود.

حداکثر نقدینگی مورد نیاز

حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای خرید نماد عرضه اولیه نیان معادل حدودا چهار میلیون ریال است اما با توجه به مشارکت احتمالی، میزان تخصیص سهام نیز متفاوت خواهد بود، جدول ذیل سهام قابل تخصیص با توجه به مشارکت احتمالی را به نمایش می‌گذارد.

برای رصد اخبار و مطالعه تحلیل، سیگنال را نصب کنید.

تجزیه و تحلیل شرکت

به طور کلی سودسازی نیان الکترونیک به نحوی بوده که حاشیه سود آن روند صعودی را طی سال‌های اخیر طی کرده است و حاشیه سود شرکت از 13 درصد در سال 1396 به 26 درصد در سال 1400 رسیده است.

عرضه اولیه نیان

ارزش‌گذاری عرضه اولیه نیان

ارزش هر سهم شرکت نیان الکترونیک با استفاده از روش‌های مختلف، متفاوت است. اما میانگین عدد ارزش‌گذاری‌شده نماد «نیان» معادل 77216 ریال است( جزئیات ارزش هر سهم بر اساس روش‌های مختلف به شکل جدول زیر است)

عرضه اولیه نیان

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • اين تعداد سهم و مبلغش و سود احتمال اش خنده داره و اصلا ارزش وقت گذاشتن نداره
    بعد از بازشدن هم كه اصلا نميشه خريد و كلا پشت صف خريد مي موني.

    • با سلام.
      چرا در ارزش گذاری از دو داده مالی_ تنزیل سود تقسیمی و تنزیل جریان نقد_ استفاده شده است.
      پیشنهاد می گردد یکی از داده ها حذف گردد و یک ایتم غیر عملکرد غیر مالی جایگزین آن گردد.

      • روشهایی که استفاده شده، روشهای مرسوم ارزشگذاری هست. معمولا نصف وزن ارزشگذاری به روشهای آینده نگر داده میشه (مثل FCFF و FCFE و DDM و…) نصف وزن هم به روشهای گذشته نگر (مثل P/E، EV/EBIT، NAV و ….). البته این روش مرسوم برای شرکت رشدی و آینده نگری مثل نیان بی انصافی هست. شرکتهای دانش بنیان و رشدی قطعا باید وزن بیشتری از ارزشگذاریشون از روشهای آینده نگر مثل تنزیل سود نقدی و تنزیل جریان های نقدی باشه. قطعا اگه این وزن های “دستوری” رو استفاده نمیکردن ارزش شرکت بیشتر ازینا میشد.

      • روشهایی که استفاده شده روشهای مرسوم ارزشگذاری هست. معمولا 50 درصد وزن ارزشگذاری روشهای گذشته نگر (مثل P/E، P/S، EV/EbIT و …) و 50 درصد دیگه وزن روشهای آینده نگر (مثل FCFF، FCFE، DDM و …) ولی خیلی عجیبه که نیان رو به عنوان یک دانش بنیان رشدی این مدلی وزن دهی کردن. قطعا اگر این وزن های دستوری و نمیزاشتن ارزنده تر بود البته که الانم با این افشاء های الفش این رو داره نشون میده.

  • سلام
    برفرض اینکه به هرنفر ۲۷ عدد برسه آخه به چه کاری میاد ۲۷عدد هم شد سهم
    اونم بااین قیمت
    یعنی وافعا ارزشش هفت هزارتومن وخرده ای هستش!!؟
    اونوقت چرااینقدر کم

    • تازه 27 تا هم نمیرسه. بالای 2 میلیون نفر شرکت میکنند و شاید 12 ال 15 تا برسه.

      • دقیقا همین چیزی که گفتین من شرکت کردم۱۲تا بهم رسید

    • واقعا حیف وقت با این قیمت باید طوری برنامه ریزی میکردند که به هر نفر حداقل 1000سهم برسه