عرضه اولیه فن‌ افزار | نقدینگی مورد نیاز و تحلیل شرکت

عرضه اولیه فن‌ افزار | نقدینگی مورد نیاز و تحلیل شرکت
خلاصه اخبار

شرکت توسعه فن افزار توسن با نماد «فن‌افزار» امروز دوشنبه 16 مردادماه ثبت سفارش خواهد شد.
حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه فن افزار در صورتی‌که در قیمت ارزش‌گذاری شده(1378 تومان) کشف ‌قیمت شود، معادل حدودا 415 هزار تومان خواهد بود.

زمان و شیوه ثبت سفارش عرضه اولیه فن افزار

شرکت توسعه فن افزار توسن با نماد «فن‌ افزار» امروز دوشنبه 16 مردادماه ساعت 11:55 الی 13:55 ثبت سفارش خواهد شد.

از مجموع یک میلیارد و 500 میلیون سهم شرکت توسعه فن افزار توسن، حدودا 12 درصد آن در دو مرحله عرضه خواهد شد. بر این اساس، در مرحله‌ی اول چهار درصد از کل سهام شرکت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط در عدد 1378 تومان کشف قیمت شد.

در مرحله‌ی دوم معادل هشت درصد از کل سهام شرکت و بر اساس قیمت کشف ‌شده در مرحله‌ی اول( 1378 تومان)، ثبت سفارش توسط اشخاص حقیقی و حقوقی انجام خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل‌خریداری برای هر کد معاملاتی در این مرحله معادل 300 سهم خواهد بود.

برای دنبال کردن اخبار عرضه اولیه سیگنال را نصب کنید

حداکثر نقدینگی مورد نیاز

با توجه به قیمت کشف‌شده، حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه فن افزار، حدودا 415 هزار تومان خواهد بود. اما با سناریوهای مختلف می‌توان تعداد و ارزش سهام قابل تخصیص را تخمین زد. جدول ذیل بر اساس مشارکت احتمالی و قیمت کشف‌شده طراحی شده و تعداد و ارزش سهام قابل تخصیص به هر کد حقیقی در مرحله‌ی دوم را نشان می‌دهد.

تجزیه و تحلیل شرکت

بر اساس آخرین صورت‌های مالی 12 ماهه، درآمد شرکت توسعه فن افزار توسن در سال 1401 بیش از 1350 میلیارد تومان و سود خالص آن نیز 220 میلیارد تومان بوده است. همچنین سود خالص آن در سال جاری بیش از 266 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

نمودار پایین روند سود خالص و رشد آن را طی سال‌های گذشته و روند احتمالی در دو سال پیشِ رو را نشان می‌دهد.

عرضه اولیه فن افزار

همچنین حاشیه سود عملیاتی و حاشیه سود خالص شرکت طی چهار سال اخیر به ترتیب حوالی 27 و 17.5 درصد بوده است. نمودار پایین نیز مؤید این موضوع است.

عرضه اولیه فن افزار

برچسب‌ها