عرضه اولیه فصبا| نقدینگی مورد نیاز و تحلیل شرکت

عرضه اولیه فصبا| نقدینگی مورد نیاز و تحلیل شرکت
خلاصه اخبار

شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد «فصبا» امروز چهارشنبه 28 تیرماه ثبت سفارش می‌شود. نقدینگی مورد نیاز با توجه به میزان مشارکت متفاوت خواهد بود.

زمان عرضه اولیه فصبا

شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد «فصبا» امروز چهارشنبه 28 تیرماه ثبت سفارش خواهد شد.

شرکت فولاد ایسار پارس در سال 1383 تاسیس گردید و سال 1388 نام آن به صبا فولاد خلیج فارس تغییر پیدا کرد.

مشخصات سهام و شیوه ثبت سفارش عرضه اولیه فصبا

از مجموع پنج میلیارد و 550 میلیون سهم شرکت صبا فولاد خلیج فارس، حدودا دو درصد آن در دو مرحله عرضه خواهد شد. بر این اساس، در مرحله‌ی اول یک درصد از کل سهام شرکت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط به طور متوسط در عدد 3590 تومان کشف قیمت شد. این عدد 9.5 درصد بالاتر از ارزش‌گذاری فصبا است.

در مرحله‌ی دوم معادل یک درصد از کل سهام شرکت و بر اساس قیمت کشف ‌شده در مرحله‌ی اول، ثبت سفارش توسط حقیقی‌ها از ساعت 12 الی 14 انجام خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل‌خریداری برای هر کد معاملاتی در این مرحله معادل 150 سهم خواهد بود.

نکته قابل‌ ذکر در مورد عرضه اولیه فصبا این است نماد مزبور در هفته‌ی آتی بازگشایی نخواهد شد و با توجه افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم، بازگشایی آن حداقل یک ماه به طول می‌انجامد.

برای دنبال کردن اخبار عرضه اولیه سیگنال را نصب کنید

حداکثر نقدینگی مورد نیاز

حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای خرید نماد عرضه اولیه فصبا در صورتی‌که در قیمت ارزش‌گذاری شده(3590 تومان) کشف ‌قیمت شود معادل حدودا 495 هزار تومان خواهد بود. اما با سناریوهای مختلف می‌توان تعداد و ارزش سهام قابل تخصیص را تخمین زد. جدول ذیل بر اساس مشارکت احتمالی و قیمت احتمالی که کشف خواهد شد، تعداد و ارزش احتمالی سهام قابل تخصیص به هر کد حقیقی در مرحله‌ی دوم را نشان می‌دهد.

تجزیه و تحلیل شرکت

درآمد عملیاتی فصبا در سال 1401 به بیش از 9 هزار میلیارد تومان رسیده، این رقم برای سال 1404 بیش از 24 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

عرضه اولیه فصبا

درآمدهای عملیاتی فصبا در سال 99 نزدیک به 160 درصد رشد داشته و در سال‌های بعد این روند کاهش بوده و نهایتا به عدد 50 درصد در سال 1401 رسیده است. سرعت رشد درآمدهای عملیاتی فصبا در سال‌های آتی احتمالا تا حوالی 35 درصد کاهش یابد.

عرضه اولیه فصبا

ارزش‌گذاری عرضه اولیه فصبا

ارزش هر سهم شرکت صبا فولاد خلیج فارس با استفاده از روش‌های مختلف، متفاوت است. اما میانگین عدد ارزش‌گذاری‌شده نماد «فصبا» معادل 32829 ریال است( جزئیات ارزش هر سهم بر اساس روش‌های مختلف به شکل جدول زیر است)

عرضه اولیه فصبا

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • خیلی مسخره است قیمت عرضه از ارزش گذاری خودشون خیلی بالاتره. مردم مگه پولشون دستشون مونده بیان واسه مس پول بدن و پهن تحویل بگیرن

  • سلام
    اینکه که سهم بعد از عرضه بسته می شود یعنی چه؟
    مشخص است که به چه مدت سهم بسته می‌شود؟

  • با سلام چرا چکیده چکیده سهام به ما میرسه سندوقها سود میکنند جم کنید این کدا بازی را

    • باعرض سلام ادب احترام عرضه اول چه سودی دارد امروز می‌خریم وفرداکه خریدوفروش آغازمیشود سهام منفی است پس عرضه اول سودی ندارد