عرضه اولیه فرود(فولاد شاهرود)| یک عرضه اولیه دیگر برای سرمایه گذاران واجد شرایط

عرضه اولیه فرود(فولاد شاهرود)| یک عرضه اولیه دیگر برای سرمایه گذاران واجد شرایط
خلاصه اخبار

سه شنبه 14 تیر ماه، شاهد عرضه اولیه سهام شرکت فولاد شاهرود با نماد فرود خواهیم بود. در جریان این عرضه اولیه 5 درصد از سهام فرود، به روش حراج عرضه اولیه خواهد شد.

سه شنبه 14 تیر ماه، شاهد عرضه اولیه سهام شرکت فولاد شاهرود با نماد فرود خواهیم بود. در جریان این عرضه اولیه 5 درصد از سهام فرود، به روش حراج عرضه اولیه خواهد شد.

عرضه اولیه فرود اولین عرضه اولیه ی تابستان سال 1401 است که به روش عرضه به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه می شود. در این روش سهام در نظر گرفته شده به روش حراج و با شروع از قیمت مبنای اعلام شده در اطلاعیه عرضه اولیه، به فروش می رسد. این فرآیند منجر به کشف قیمت نماد خواهد شد و در ادامه نماد فرود برای طی کردن مراحل افزایش سرمایه به روش صرف سهام با سلب حق تقدم متوقف خواهد شد. در نهایت در مرحله دوم عرضه اولیه که بعد از اتمام فرآیند قانونی مربوط به افزایش سرمایه انجام خواهد شد، 18  درصد از سهام شرکت از طریق واگذاري حق تقدم هاي سلب شده به عموم عرضه می‌شود.

شرایط عرضه اولیه فرود

  • تاریخ عرضه اولیه: سه شنبه 14 تیرماه
  • تعداد کل سهام قابل عرضه: 135 میلیون سهم، معادل 5 درصد از کل سهام شرکت
  • حداکثر تعداد سهام قابل خریداري توسط هر کد معاملاتی: 6750000 سهم
  • قیمت مبنا(کف قیمت) : 3200 ریال
مشارکت در عرضه اولیه با خرید صندوق

معرفی شرکت فرود ( فولاد شاهرود)

شرکت فولاد شاهرود در سال 1380 تاسیس و فعالیت تولیدی خود را از سال 1385 با شروع به کار خط تولید میلگرد آغاز کرده است. این شرکت در حال حاضر علاوه بر تولید میلگرد، توانسته دو فاز از سه فاز پروژه واحد ذوب خود را به مرحله بهره برداری برساند. جدول زیر ظرفیت اسمی و مقدار تولید شرکت را در سال های اخیر نمایش می دهد.

سهامداران فرود

در حال حاضر شرکت فولاد شاهرود به عنوان واحد تجاری نهایی گروه شرکت سرمایه گذاری غدیر شناخته می شود. ترکیب سهامداران فرود در جدول زیر نمایش داده شده است:

نام سهامداردرصد مالکیت
شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان53.64
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو34.65
سایر سهامدران11.71

ارزش ذاتی فرود(فولاد شاهرود)

در بخش پایانی نشست خبری یک دیدار یک عرضه که توسط شرکت فرابورس برگذار شده است، شهاب نجفیان، کارشناس ارزش‌گذاری نوآوران امین با ارائه توضیحاتی در خصوص سه روش ارزش‌گذاری فرود عنوان کرد: ارزش شرکت بر اساس روش P/E معادل 558 میلیارد تومان و قیمت هر سهم 206 تومان است. طبق روش دوم (FCFE) ارزش شرکت 1176 میلیارد تومان و هر سهم 435 تومان است.

نجفیان درتشریح نتایج روش NAV گفت: ارزش شرکت در این روش 1418 میلیارد تومان و قیمت هر سهم 525 تومان برآورد شد. ارزش شرکت در روش میانگین نیز 929 میلیارد تومان و قیمت هر سهم در میانگین 342 تومان شده است.

کارشناس ارزش‌گذاری نوآوران امین در ادامه به پیش‌فرض‌های ارزش‌گذاری پرداخته و اظهار داشت: در روش P/E سود 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 1400 مورد استفاده قرار گرفته است. نرخ دلار در ارزش‌گذاری 27 هزار و 600 تومان و نرخ رشد دلار 20 درصد لحاظ شده است. نرخ تورم برای بازه 1402-1401 معادل 32 درصد و بعد از این دوره زمانی 20 درصد در نظر گرفته شده است.

او در مورد پیش‌بینی‌ها از روند تولید فولاد شاهرود عنوان کرد: تولید فولاد و میلگرد در بازه 1402-1401 سالانه به ترتیب 120 و 125 هزار تن در نظر گرفته شده اما از سال 1403 به بعد تولید فولاد 160 هزار تن در سال و تولید میلگرد 150 هزار تن فرض گرفته شده است.

نظرات کاربران
  • اینها با چه رویی عرض اولیه میدن ، یعنی چه فکری در مورد مردم کردن .

  • اینطور که معلومه باید برای سفارش این عرضه چیزی امضا بشه درسته؟ وگرنه نمیشه سفارش گذاشت

  • بالاخره ما نفهمیدیم چه جوری میتونیم شرکت کنیم!!!!!