بررسی صورت‌های مالی سه ماهه کهمدا به همراه گزارش فعالیت تیر 98

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه کهمدا به همراه گزارش فعالیت تیر 98
خلاصه اخبار

شرکت شیشه همدان در صنعت تولید انواع ظروف شیشه ای و جار برای بسته بندی محصولات صنایع مواد غذایی و نوشابه سازی فعالیت می کند. تولیدات این شرکت عبارتند از انواع بطری آبلیمو، گلاب، الکل، عرقیات و شیشه های نوشابه و شیشه های جار (ظروف دهان گشاد) برای بسته بندی انواع سس، ترشی جات، مرباجات، خیارشور، رب گوجه فرنگی و انواع شیشه های اختصاصی با سفارش مشتریان تولید و تحویل می شود.

به گزارش سیگنال تحلیل صورت مالی سه ماهه و گزارش فعالیت شرکت شیشه همدان به شرح زیر است.

شیشه همدان در حال حاضر دارای دو کوره جمعاً با ظرفیت اسمی 75 هزار تن بوده و تلاش کرده تا زنجیره ی تامین تولید محصولاتش را کامل کند. به همین منظور این شرکت ضمن برخورداری از امتیاز بهره برداری از معادن سیلیس، دارای واحد خردایش و آرایش برای تولید پودر سیلیس (یکی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید انواع شیشه) می باشد. همچنین به منظور تامین بخشی از لوازم بسته بندی و ساخت قالب های ظروف شیشه ای، دو شرکت را به ثبت رسانده است.

صورت های مالی نه ماهه 98

این شرکت در 9 ماهه 98، 114 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته است که نسبت به سال گذشته، 82 درصد افزایش یافته است. بهای تمام شده اما همانند دیگر شرکت های تولید محصولات شیشه ای، درصد کمتری افزایش یافته است. (48 درصد) این سبب شده است سود ناخالص شرکت با رشد خوبِ 147 درصدی به 52 میلیارد و 810 میلیون تومان افزایش یابد.

هزینه های فروش، اداری و عمومی 10 درصد افزایش یافته و به 5 میلیارد و 120 میلیون تومان رسیده است. در این بین هزینه حقوق و دستمزد با توجه به برآورد شرکت، تا پایان سال 7 درصد افزایش خواهد یافت. با توجه به سال مالی شرکت که پایان خرداد ماه می باشد، انتظار می رود تاثیر افزایش حقوق مصوب قانون کار تاثیر خود را سال آینده نشان دهد.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه کهمدا به همراه گزارش فعالیت تیر 98

یکی از نکات مثبت این شرکت، هزینه ی مالی پایین آن است. بطوریکه هزینه مالی نه ماهه 98 نسبت به سال گذشته با کاهشی 45 درصدی، به 286 میلیون تومان رسیده است. این شرکت مجموعاً 114 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات مالی دارد که عمده ی آن، تسهیلات ارزیِ 7 میلیون و 566 هزار یورویی 8 درصد می باشد. (نسبت بدهی: 44 درصد)

سایر درآمد ها و هزینه های غیر عملیاتی نسبت به دوره ی مشابه گذشته با 619 درصد افزایش، به 17 میلیارد و 900 میلیون تومان افزایش یافته که عمدتاً ناشی از سود تسعیر دارایی یا بدهی های ارزی بوده است. نرخ مالیات تغییر چندانی نداشته 16.5 درصد بوده است. در مجموع این شرکت 58 میلیارد و 290 میلیون تومان سود خالص داشته (به ازای هر سهم: 50 تومان) که نسبت به سال گذشته 189 درصد افزایش یافته است.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه کهمدا به همراه گزارش فعالیت تیر 98

Price: 782

EPS TTM: 60

P/E TTM: 13

گزارش فعالیت تیر ماه 98

با توجه به پایان یافتن سال مالی این شرکت در خرداد ماه، تیر ماه اولین ماه سال مالی جدید این شرکت می باشد. بر همین اساس گزارش این ماه را نسبت به میانگین عملکرد ماهانه سال گذشته شرکت بررسی خواهیم کرد.

تعداد فروش

این شرکت در تیر ماه 4786 عدد انواع ظروف شیشه ای فروخته است. این در حالی است که سال گذشته به صورت میانگین 6185 عدد فروخته بود. این یعنی فروش شرکت در تیر نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش یافته است.

نرخ فروش

نرخ فروش محصولات شیشه ای در تیر ماه هر تن 3 میلیون و 363 هزار تومان گزارش شده است در حالی که در سال گذشته نرخ فروش این محصول، 2 میلیون و 308 هزار تومان بوده است. بنابراین نرخ فروش شرکت نسبت به میانگین سال گذشته، 45 درصد افزایش یافته است.

مبلغ فروش

شرکت در تیر ماه مجموعاً 16 میلیارد و 100 میلیون تومان فروش داشته که نسبت به سال گذشته، 13 درصد افزایش یافته است. شرکت در سال گذشته هر میانگین هر ماه 14 میلیارد 270 میلیون تومان درآمد داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها