صف آرایی نهنگ‌ها برای جهش بیت کوین؟

صف آرایی نهنگ‌ها برای جهش بیت کوین؟
خلاصه اخبار

در هفت روز گذشته، قیمت بیت کوین افزایش ۱۲ درصد رشد کرده و در ۴ دسامبر (۱۳ آذر) به محدوده ۴۱۱۳۰ دلار رسیده است که به بالاترین..

در هفت روز گذشته، قیمت بیت کوین افزایش ۱۲ درصد رشد کرده و در ۴ دسامبر (۱۳ آذر) به محدوده ۴۱۱۳۰ دلار رسیده است که به بالاترین سطح آن در ۲۰ ماه گذشته محسوب می‌شود. معامله‌گران و تحلیلگران بعد از لیکویید شدن ۱۰۰ میلیون دلار پوزیشن شورت (فروش) تلاش کردند روند آتی بیت کوین را پیش‌بینی کنند.

هرچند که بورس کالای شیکاگو (CME) قراردادهای خود در بازار فیوچرز بیت کوین را با دلار تسویه می‌کند (هیچ بیت کوین فیزیکی معامله نمی‌شود)، این بازار بی‌شک نقش مهمی در بازار اسپات دارد. اوپن اینترست (Open Interest) ۲۰ میلیارد دلاری این پلتفرم هم نشان‌دهنده علاقه شدید سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به بیت کوین است.

در یک هفته گذشته، فقط ۲۰۰ میلیون دلار از قراردادهای آتی بیت کوین منحل شده است که تنها ۱ درصد از کل قراردادهای معوق را تشکیل می‌دهد. این رقم در مقایسه با حجم معاملات قابل توجه ۱۹۰ میلیارد دلاری در همان بازه زمانی اهمیت چندانی ندارد.

حجم معاملات و اوپن اینترست بیت کوین

حتی وقتی که صرفاً روی بورس CME تمرکز می‌کنیم (که به خاطر حجم معاملات بالای خود شناخته می‌شود)، حجم روزانه ۲.۶۷ میلیارد دلاری آن به راحتی می‌تواند ۱۰۰ میلیون دلار معامله لیکوییدشده در یک روز را جبران کند. حال بعضی از سرمایه‌گذاران این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا روند صعودی اخیر بیت کوین به خاطر فعالیت چند نهنگ در بازارهای فیوچرز به وجود آمده است یا خیر.

تحلیل قیمت بیت کوین

با این حال داده‌های موجود نشان می‌دهند که انباشت سرمایه‌گذاران در بازار اسپات و کاهش عرضه موجود در صرافی‌ها از رشد اخیر بیت کوین حمایت می‌کنند. طبق گزارش‌های وب سایت کوین‌گلس (Coinglass)، خالص جریان خروجی بیت کوین از صرافی‌ها طی هفته گذشته به ۸۲۷۵ بیت کوین رسیده است.

اخبار لحظه‌ای ارز دیجیتال را می‌توانید از کانال زیر دنبال کنید:

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها