تحلیل تکنیکال قیمت ریپل، دوج کوین، شیبا و تون کوین؛ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل، دوج کوین، شیبا و تون کوین؛ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
خلاصه اخبار

بیت‌کوین و به تبع آن آلت‌کوین‌ها در چند روز گذشته همچنان با عدم‌ قطعیت گاوها و خرس‌ها روبرو هستند. تریدرها هنوز در رابطه با جهت حرکت بعدی بازار بلاتکلیف هستند و پیش‌بینی می‌شود برای چند روز آتی نیز این نوسان‌ها ادامه پیدا کند. به گزارش میهن بلاکچین، آلت کوین‌های برتر نیز از این قاعده مستثنی …

بیت‌کوین و به تبع آن آلت‌کوین‌ها در چند روز گذشته همچنان با عدم‌ قطعیت گاوها و خرس‌ها روبرو هستند. تریدرها هنوز در رابطه با جهت حرکت بعدی بازار بلاتکلیف هستند و پیش‌بینی می‌شود برای چند روز آتی نیز این نوسان‌ها ادامه پیدا کند.

به گزارش میهن بلاکچین ، آلت کوین‌های برتر نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند و همچنان در حال نوسان هستند. هر چند که به گفته آرتور هیز، مدیرعامل سابق صرافی بیت‌مکس (BitMex)، ماه میلادی جاری بهترین موقعیت برای خرید آلت‌کوین‌های ارزان است. در این مطلب ما به بررسی و تحلیل تکنیکال ارزهای ریپل (XRP)، دوج کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB) و تون کوین (TON) پرداخته‌ایم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل

پرایس‌اکشن ریپل (XRP) طی چند روز گذشته یک نوسان در محدوده باریکی بین 0.57 دلار و 0.46 دلار شکل داده است. تریدرها معمولا نزدیک به سطح مقاومت دست به فروش می‌زنند که در 6 می (17 اردیبهشت) نیز این اتفاق افتاد.

نمودار روزانه قیمت ریپل - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت ریپل – منبع: تریدینگ ویو

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.53 دلار، موج آبی رنگ) مسطح شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در زیر خط میانه قرار گرفته است که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ شود، احتمال ریزش تا 0.46 دلار افزایش می‌یابد.

اگر قیمت بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه بماند، می‌توان انتظار رشد تا 0.57 دلار را داشت. در چنین حالتی، گاوها باید قیمت ریپل را به بالای این مقاومت رسانده و حفظ کنند. سپس ریپل می‌تواند رالی خود تا 0.67 دلار را آغاز کند.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در 6 می (17 اردیبهشت) از میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.17 دلار، موج قرمز رنگ) به پایین بازگشت و در 7 می (18 اردیبهشت) به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.15 دلار، موج آبی رنگ) رسید.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت دوج کوین – منبع: تریدینگ ویو

خرس‌ها تلاش خواهند کرد با کشاندن قیمت به سطح حمایت مهم 0.12 دلاری، موقعیت خود را مستحکم سازند. این سطح به احتمال حمایت خوبی خواهد بود. اگر قیمت از این سطح حمایتی به بالا بازگردد، نشان‌دهنده ادامه احتمالی نوسان بین 0.12 دلار و میانگین متحرک ساده 50 روزه برای چند روز دیگر است.

خریداران برای هموار ساختن راهشان برای یک رالی به سمت 0.21 دلار، باید مقاومت میانگین متحرک ساده 50 روزه را بشکنند. از طرف دیگر، اگر حمایت 0.12 دلاری شکسته شود، یک الگوی سر و شانه کامل شده و روند نزولی شروع خواهد شد.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین

قیمت تون کوین از سطح 50٪ فیبوناچی اصلاحی در 6.13 دلار به پایین بازگشته است که نشان‌دهنده فروش خرس‌ها در رالی‌های بازگشتی است.

نمودار روزانه قیمت تون کوین - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت تون کوین – منبع: تریدینگ ویو

مسطح شدن میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5.64 دلار، موج آبی رنگ) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در خط میانه نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت از میانگین‌های متحرک با قدرت به بالا بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد سد مقاومتی 61.8٪ فیبوناچی اصلاحی را نیز بشکنند. در صورت موفقیت، احتمالا نشان‌دهنده پایان فاز اصلاح خواهد بود.

اما اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک کاهش پیدا کند، کنترل به دست خرس‌ها خواهد افتاد. در چنین سناریویی می‌توان انتظار کاهش قیمت تا حمایت اصلی 4.72 دلار را داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت شیبا اینو

قیمت شیبا اینو در 6 می (17 اردیبهشت) از میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.000026 دلار، موج قرمز رنگ) به پایین بازگشت که نشان‌دهنده فشار فروش شدید خرس‌ها در این سطح است.

نمودار روزانه قیمت شیبا اینو - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت شیبا اینو – منبع: تریدینگ ویو

پرایس اکشن چند روز گذشته یک الگوی مثلث متقارن شکل داده است که عدم قطعیت بین گاوها و خرس‌ها را نشان می‌دهد. اگر قیمت شیبا به زیر این مثلث کاهش پیدا کند، حاکی از این خواهد بود که خرس‌ها کنترل را به دست گرفتند. سپس قیمت شیبا می‌تواند به سطح 78.6٪ فیبوناچی اصلاحی در 0.000017 دلار کاهش پیدا کند.

اما اگر قیمت از خط حمایت مثلث به بالا بازگردد، نشان‌دهنده تقاضا در سطوح پایین است. در چنین سناریویی، شیبا ممکن است برای مدتی در داخل این مثلث معامله شود. یک شکست و بسته شدن کندل بالای این الگوی مثلث احتمالا به معنای برتری گاوها خواهد بود.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *