شسپا فراتر از برآوردها عمل کرد / شسپا نصف درآمد برآوردی سال را محقق نمود

شسپا فراتر از برآوردها عمل کرد / شسپا نصف درآمد برآوردی سال را محقق نمود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، نفت سپاهان در مرداد ماه با فروش 66 هزار تن انواع روانکار، 4 هزار و 431 تن اسلاک واکس و پارافین، 46 تن گریس و 569 تن ضد یخ درآمد 417 میلیارد و 412 میلیون تومانی ساخته است. مجموع درآمد نفت سپاهان در دوره 5 ماهه […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، نفت سپاهان در مرداد ماه با فروش 66 هزار تن انواع روانکار، 4 هزار و 431 تن اسلاک واکس و پارافین، 46 تن گریس و 569 تن ضد یخ درآمد 417 میلیارد و 412 میلیون تومانی ساخته است. مجموع درآمد نفت سپاهان در دوره 5 ماهه منتهی به مرداد 98 مبلغ 2 هزار و 79 میلیارد تومان است. نفت سپاهان در مرداد ماه درآمد 417 میلیارد تومانی ساخته است که نسبت به تیر ماه درامد شرکت کاهش یافته است. شسپا به طور میانگین در هر ماه از سال 97 درآمد 255 میلیارد تومانی ساخته است،که نفت سپاهان در مرداد ماه بالاتر از میانگین 7 درآمد ساخته است.

افزایش در مقدار فروش انواع روانکار

انواع روانکار به عنوان محصول اصلی نفت سپاهان به شمار می‌رود. بررسی مقدار فروش شرکت حاکی از آن است که مقدار فروش شرکت افزایشی بوده و و از میانگین 97 فاصله معناداری دارد. شسپا به طور میانگین در هر ماه 30 هزار و 330 تن انواع روانکار فروش داشته است که با روند صعودی به 65 هزار و 987 تن در مرداد ماه رسیده است.

نرخ فروش انواع روانکار 6 درصد کاهش یافت

علی رغم افزایش مقدار فروش انواع روانکار، نرخ فروش این محصول در مرداد ماه نسبت به تیر ماه کاهش داشته است. نرخ فروش انواع روانکار در تیر ماه به ازای هر تن 6 میلیون و 170 هزار تومان است که در مرداد ماه به 5 میلیون و 757 هزار تومان رسیده است. بنابراین نرخ فروش انواع روانکار در مرداد ماه نسبت به تیر ماه کاهش 412 هزار تومانی (معادل 6% کاهش) داشته است.

کاهش نرخ فروش انواع روانکار در حالی رخ داده است که قیمت این محصول از میانگین قیمت سال 97 تا خرداد ماه روند صعودی را طی کرده است و در تیر ماه و مرداد ماه روند کاهشی را پیموده است گرچه از شدت روند کاهشی نرخ فروش انواع روانکار در مرداد ماه کاسته شده است.

درامد شسپا 2 میلیارد تومان افت کرد

شسپا در مرداد ماه درآمد417 میلیارد تومانی ساخته است. درآمد شسپا در مرداد ماه نسبت به تیر ماه 2 میلیارد تومان کاهش یافته است که به دلیل کاهش نرخ فروش انواع روانکار در مرداد ماه رخ داده است. اما همچنان درآمد شسپا فاصله معناداری با میانگین درآمدی شرکت در سال 97 دارد.

پوشش 51 درصدی مقدار فروش عملیاتی

شسپا برای سال مالی منتهی به اسفند 98 فروش 636 هزار تنی را برآورد کرده است که با فروش تجمیعی 323 هزار تنی تا انتهای مرداد 98، شرکت بیش از 50% از مقدار فروش برآوردی را محقق ساخته است. که 10 % از فراتر از برآوردها طی 5 ماه عمل کرده است. همچنین شسپا برای سال مالی 98 درآمد برآوردی 4 هزار میلیارد تومانی را برآورد کرده است. با توجه به اینکه شسپا طی 5 ماه، درآمد 2 هزار میلیارد تومانی ساخته است. بنابراین در ساخت درآمد نیز این شرکت از برآوردها پیشی گرفته است.

بنابراین علی رغم کاهش نرخ فروش انواع روانکار شسپا، می‌توان با تکیه بر فروش مقداری و ریالی شرکت در بازه 5 ماه، گزارشات ماهانه شرکت را مثبت ارزیابی کرد و همچنین پیشی گرفتن روند عملیاتی شرکت نسبت به براوردها را نوید از سال مالی جذاب برای برای این شرکت دانست.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها