شرکت گری‌اسکیل درخواست راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم را پس گرفت

شرکت گری‌اسکیل درخواست راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم را پس گرفت

شرکت گری اسکیل (Grayscale) درخواست خود برای راه‌اندازی یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) فیوچرز اتریوم را پس گرفته‌ است. این در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تا سه هفته دیگر باید سرنوشت آن را تعیین می‌کرد. شایان ذکر است که این شرکت در تاریخ 7 مه (۱۸ اردیبهشت) اطلاعیه مربوط به انصراف از درخواست خود برای تاسیس تراست فیوچرز اتریوم (Ethereum Futures Trust) را به SEC  ارائه کرد. علاوه بر این قرار بود SEC تا تاریخ 30 مه (۱۰ خرداد) در مورد این صندوق تصمیم‌گیری کند.

گری ‌سکیل در ابتدا درخواست تأسیس این صندوق را در تاریخ 19 سپتامبر 2023 (۲۸ شهریور ۱۴۰۲) ارائه کرده بود. در صورت تأیید، صندوق مذکور در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) لیست می‌شد. جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF  بلومبرگ، در ابتدا باور داشت که گری‌اسکیل قصد دارد از صندوق فیوچرز اتریوم خود به عنوان «اسب تروا» استفاده کند تا SEC را به تأیید ETF اسپات اتریوم وادار کند.

با این حال، او بعد از انتشار خبر مذکور سردرگم شده و هنوز نمی‌داند که چرا گری‌اسکیل درخواست خود را پس گرفته است. شایان ذکر است که SEC تا ۲ هفته دیگر فرصت دارد که سرنوشت یکی ازETFهای اسپات اتریوم را تعیین کرده و آن را رد یا تایید نماید. در نتیجه آژانس مذکور نمی‌تواند این درخواست را به تعویق بیندازد.

جیمز سیفارت از ماه‌ها پیش باور داشت که احتمال تایید ETFهای اسپات اتریوم فقط ۲۵ درصد است. این احتمال در ماه ژانویه (دی ۱۴۰۲) به ۷۰ درصد رسیده‌ بود اما با گذشت زمان، سیفارت نظرش را تغییر داد. در حال حاضر هم به نظر نمی‌رسد که انصراف گری اسکیل تأثیری بر این احتمال داشته باشد.

منبع: Cointelegraph

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *