شروع همکاری بایننس با بزرگ‌ترین بانک ژاپن برای توسعه استیبل کوین‌ها

شروع همکاری بایننس با بزرگ‌ترین بانک ژاپن برای توسعه استیبل کوین‌ها
خلاصه اخبار

فهرست عناوینشعبه ژاپنی صرافی بایننس اعلام کرده است که همکاری جدیدی را با بانک «Mitsubishi UFJ Trust and Banking Corporation» یا «MUTB» آغاز کرده است تا استیبل کوین‌ها را در این کشور توسعه دهند. استیبل کوین‌‌های مذکور قرار است با ین ژاپن و سایر ارزهای فیات پیوند داشته باشند و پشتوانه آن‌ها هم از طریق […]

شعبه ژاپنی صرافی بایننس اعلام کرده است که همکاری جدیدی را با بانک «Mitsubishi UFJ Trust and Banking Corporation» یا «MUTB» آغاز کرده است تا استیبل کوین‌ها را در این کشور توسعه دهند.

استیبل کوین‌‌های مذکور قرار است با ین ژاپن و سایر ارزهای فیات پیوند داشته باشند و پشتوانه آن‌ها هم از طریق سپرده‌های فیات تامین می‌شود.

بانک MUTB بزرگ‌ترین بانک کشور ژاپن است و با همکاری با بایننس ژاپن قرار است پلتفرم «Progmat Coin» را به عنوان زیرساخت صدور استیبل کوین‌ها توسعه دهد.

لوگوی پلتفرم Progmat Coin
لوگوی پلتفرم Progmat Coin

Takeshi Chino، مدیرکل شعبه ژاپنی بایننس، درباره استیبل کوین‌ها گفته است:

  • استیبل کوین‌ها برای کل صنعت مالی حیاتی هستند. این توکن‌ها تسویه حساب‌های برون‌مرزیِ کم‌هزینه و سریعی را به کسب‌وکارها ارائه می‌کنند و تراکنش‌های یکپارچه ارزهای دیجیتال را در اختیار سرمایه‌گذاران خرد قرار می‌دهند. استیبل کوین ها نیازهای مهم صنعت مالی را برآورده می‌کنند و اهمیت زیادی در موفقیت و رشد پذیرش بخش وب ۳ دارند.

گفتنی است که شعبه ژاپنی بایننس در تابستان ۲۰۲۳ بعد از ۵ سال دوباره آغاز به کار کرد و به نظر می‌رسد که این کشور قصد دارد فعالیت‌های خود را در بازار ارزهای دیجیتال افزایش دهد.

شرکت ژاپنی «Orix» هم آزمایش استیبل کوین ین، دلار و بقیه ارزهای فیات خود را از ماه آینده روی بلاک چین «Japan Open Chain» آغاز می‌کند و در سال ۲۰۲۴ آن‌ها را عرضه می‌نماید.

Tatsuya Saito، معاون تولید MUFG، هم گفته است:

  • بازار استیبل کوین‌های ژاپن پتانسیل رشد تا ۵ تریلیون ین (۳۴ میلیارد دلار) را دارد.

شایان ذکر است که ارزش بازار استیبل کوین‌ها در حال حاضر ۱۲۳.۷ میلیارد دلار است و پتانسیل ۳۴ میلیارد دلاری مذکور ۲۷ درصد از آن محسوب می‌شود.

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها