شرایط شرکت‌های کاشی و سرامیک در بهار 98 بهبود یافت

شرایط شرکت‌های کاشی و سرامیک در بهار 98 بهبود یافت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، صنعت کاشی همچون دیگر صنایع فعال در بازار داخلی با مشکلاتی همچون نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت بهای تمام شده، افزایش دروره پرداخت‌ بهای مواد خریداری شده دست و پنجه نرم می‌کند. در کنار این عوامل، رکود در ساخت و ساز مسکن و کاهش تقاضا برای […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، صنعت کاشی همچون دیگر صنایع فعال در بازار داخلی با مشکلاتی همچون نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت بهای تمام شده، افزایش دروره پرداخت‌ بهای مواد خریداری شده دست و پنجه نرم می‌کند. در کنار این عوامل، رکود در ساخت و ساز مسکن و کاهش تقاضا برای مواد و مصالح ساختمانی و کاشی به مشکلات صنعت کاشی و سرامیک دامن زده است. اما در سال 97 و ابتدای سال 98 به دلیل افزایش نرخ فروش کاشی و سرامیک بخشی از کاهش مقداری فروش شرکت جبران شده است.

بالاترین و کمترین درآمد

بررسی درآمد شرکت‌های فعال در صنعت کاشی و سرامیک نشان می‌دهد، شرکت کاشی و سرامیک سینا با درآمد 49 میلیارد و 192 میلیون تومان بالاترین میزان درآمد را در سه ماهه اول 98 داشته است و شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ با درآمد 9 میلیارد و 486 میلیون تومانی کمترین میزان درآمدی ار رقم زده است.

بالاترین میزان و درصد افزایش درآمد

صنایع کاشی و سرامیک سینا با افزایش 26 میلیارد و 615 میلیون تومانی درآمد در سه ماهه اول 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاترین میزان افزایش درآمد را به خود اختصاص داده است. اما نکته جالب درصد افزایش درآمد است که شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ که کمترین میزان را درآمد را در سه ماهه 98 ساخته است، با افزایش 262درصدی در میزان درآمد (معادل 6 میلیارد و 863 میلیون تومان) بالاترین درصد افزایش درآمد را به خود اختصاص داده است.

بهبود سود خالص شرکت‌های کاشی و سرامیک در بهار 98

درآمد شرکت‌های کاشی و سرامیک به طور عمده به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات در بهار 98 افزایش داشته است، اما همانطور که نرخ فروش محصولات افزایش یافته است، بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی، هزینه‌های فروش، اداری و عمومی شرکتف هزینه های مالی نیز به طور کلی روند افزایشی داشته است که در نهایت منجر به کاهش حاشیه سود شرکت‌ها می‌گردد. اما در کنار این عوامل سایر درآمدهای عملیاتی و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به رشد درآمد شرکت‌های کاشی و سرامیک کمک کرده است. بنابراین در ادامه به بررسی سود خالص شرکت‌های کاشی و سرامیک و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل پرداخته ایم.

همانند درآمد، شرکت کاشی و سرامیک سینا، بالاترین میزان سود خالص را در دوره سه ماهه اول 98 ساخته است. این شرکت در بهار 98 سود خالص 6 میلیارد و 651 میلیون تومانی ساخته است. در لیست شرکت‌های کاشی و سرامیک تنها، کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ زیان 2 میلیارد و 727 میلیون تومانی شناسایی کرده است. البته باید در نظر داشت، که زیان شرکت در دوره سه ماهه منتهی بهار 97 مبلغ چهار میلیارد و 776 میلیون تومان است و زیان شرکت در بهار 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل افزایش درآمد شرکت کاهش یافته است.

اما در این میان، شرکت تولیدی کاشی تکسرام و کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی در بهار 97 زیان ساخته اند و در بهار 98 زیان شرکت‌ها به سود خالص تبدیل شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.