شبکه بیت کوین به یک میلیارد تراکنش رسید!

شبکه بیت کوین به یک میلیارد تراکنش رسید!

شبکه بیت کوین با پردازش یک میلیاردمین تراکنش خود، ۱۵ سال پس از راه‌اندازی‌اش به نقطه عطفی بزرگی دست پیدا کرد. داشبورد «Clark Moody» نشان می‌دهد که تراکنش یک میلیاردمین در بلاک ۸۴۲٬۲۴۱ در ساعت ۹:۳۴ بعد از ظهر به وقت هماهنگ جهانی (UTC)  در تاریخ ۵ مه (۶ اردیبهشت) پردازش شده است.

تراکنش‌های شبکه بیت کوین

این اتفاق ۱۵ سال و چهار ماه و چهار روز پس از آن رخ می‌دهد که ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق ناشناس بیت کوین، اولین بلاک شبکه آن را در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ (۱۴ دی ۱۳۸۷) استخراج کرد. این شبکه در طول ۵۶۰۳ روز فعالیت خود، به‌ طور میانگین در هر روز ۱۷۸،۴۷۵ تراکنش را پردازش کرده است.

با این حال، این تعداد شامل تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه لایه ۲ لایتنینگ (Lightning ) نمی‌شود. داده‌های صرافی River که فقط با بیت کوین کار می‌کند، نشان می‌دهد که شبکه لایتنینگ تنها در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد ۱۴۰۲) حداقل ۶.۶ میلیون تراکنش را پردازش کرده است. این آمار نشان می‌دهد که احتمالاً از زمان راه‌اندازی لایتنینگ در ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۱۳۹۶) صدها میلیون تراکنش روی آن انجام شده است.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

شایان ذکر است که تراکنش‌های روزانه بیت‌ کوین در حوالی چهارمین رویداد هاوینگ آن در ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت) افزایش یافت و در ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) به رکورد ۹۲۶،۰۰۰ تراکنش رسید. بخش زیادی از این تقاضا به خاطر راه‌اندازی پروتکل رونز (Runes) در بلاک ۸۴۰،۰۰۰ به دست آمده بود. با این وجود، تعداد تراکنش‌های روزانه بیت‌کوین از آن زمان تا ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) به ۶۶۰،۲۶۰ کاهش یافته است.

بیت کوین قدیمی‌ترین شبکه ارز دیجیتال است اما اولین شبکه‌ای نیست که به یک میلیارد تراکنش رسیده است. به عبارت دیگر داده‌های وب سایت اتراسکن (Etherscan) نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین رقیب بیت کوین، یعنی اتریوم از زمان راه‌اندازی خود در جولای ۲۰۱۵ (تیر ۱۳۹۴) بیش از دو میلیارد تراکنش را پردازش کرده است.

منبع: Cryptointelligence

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *