سیگنال رفح به بازار طلا / قیمت دلار به سقف مثلث رسید/ زیان سکه بازان جبران شد!

سیگنال رفح به بازار طلا / قیمت دلار به سقف مثلث رسید/ زیان سکه بازان جبران شد!
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: معامله‌گران امروز معتقد بودند که دلار هرات به سقف مثلث رسید. با این حال در شرایطی که بازار طلا تعطیل است، قیمت طلا 18 عیار و سکه امامی امروز روند صعودی را طی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه بر خلاف روز گذشته نوسان صعودی را تجربه کرد. در همین رابطه و براساس آنچه که معامله گران مدعی بودند قیمت دلار هرات که در انتهای معاملات نقدی روز قبل تا مرز حمایتی 60 هزار و 300 تومان پایین‌ آمده بود صبح امروز با 60 هزارو 600 تومان بازگشایی شد و در ادامه روز به سطح 60 هزار و 900 تومان رسید. فنی های بازار می گویند که محدوده فعلی هرات مرز صعود و نزول و سقف مثلث است. به عقیده این دسته در صورتی که بالای سقف مثلث تثبیت دهد احتمال اینکه روند از نزولی به صعود تغییر یابد وجود دارد. 

از سوی دیگر قیمت درهم امارات که روز گذشته با کاهش 150 تومانی در 16 هزار و 600 تومان بسته شده بود ظهر امروز در زمان تدوین این گزارش در حول و حوش 16 هزارو 740 تومان معامله شد. 

فارغ از نرخ ارز، قیمت تتر در بازار امروز وارد کانال جدید شد و در حدود 61 هزار و 300 تومان به فروش رسید. این در حال است که دیروز این ارز دیجیتال با 60 هزار و 850 تومان به کار خود پایان داده بود.

در بازار سفر گروسی به تهران برای معامله گران مهم است. از منظر تحلیل‌گران اگر نتیجه سفر مثبت باشد می‌تواند بازار ارز و سکه را به سمت کف ببرد.البته عده ای از معامله گران هم مدعی هستند که این سفر از قبل تاثیرش را بر روی بازار گذاشته است. 

همچنین امروز یک خبر از علی واعظ، رئیس دپارتمان ایران گروه بین‌المللی بحران و استاد دانشگاه جورج‌تاون درگفتگو با یورونیوز درباره احتمال احیای برجام دست به دست شد. علی واعظ گفته برجام دیگر قابل بازیابی نیست، زیرا که شرایط به کلی تغییر کرده و ایران پیشرفت‌های هسته‌ای برگشت‌ناپذیر بسیاری داشته است. گروه 5 + 1 هم از هم پاشیده و غرب ثابت کرده که در اعمال تحریم‌های موثر و پایدار ناتوان است.»

این درحالیست که طی روزهای گذشته خبر «مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا» به رسانه‌ها درز پیدا کرده و از سوی دیگر کشورهایی نظیر عمان و یا حتی ژاپن بطور تلویحی از آمادگی خود برای «میانجیگری» خبر داده‌اند.

همچنین به دنبال تشدید تنش ها در خاورمیانه و پس‌از مانع‌تراشیِ نتانیاهو برای به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات آتش‌بس جنگ در غزه اونس طلا در بازار امروز تا سطح 2324 دلار بالا رفت اما در زمان تدوین این گزارش در حول و حوش 2321 دلار معامله شد که نسبت به روز قیل تقریبا 20 دلار رشد کرده است. 

98979

از سوی دیگر،به دنبال نوسانات بازار ارز در روز جاری قیمت طلا و سکه برخلاف دیروز بالا رفت. در همین راستا بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر هر قطعه سکه امامی در معاملات نقدی امروز به مرز 42 میلیون تومان رسید که در مقایسه با روز یکشنبه تقریبا یک میلیون تومان گران شد. اما در لحظه تدوین این گزارش، با کاهش 200 هزار تومانی روی قیمت 41 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

همچنین طلا 18 عیار هم با 3 میلیون و 462 هزار و 800 تومان درج شده است که در مقایسه با روز قبل بیش از 11 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که طلا دیروز هم 92 هزار تومان رشد کرده بود. البته نوسان صعودی طلا و سکه در شرایطی است که شنیده‌ها از بازار حکایت از تعطیلی عده ای از طلافروشان دارد. همچنین برخی از رسانه ها هم از پلمب شدن طلا فروشی های مشهد خبر داده اند . 

مرجع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *