“سیستم” برای هر سهم سود ١٣١ ریالی شناسایی کرد

“سیستم” برای هر سهم سود ١٣١ ریالی شناسایی کرد

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، گروه همکاران سیستم ۳۱ شرکت زیرمجموعه دارد که شامل ۱۹ شرکت استانی و ۱۲ شرکت تخصصی است. همچنین ۲۷ شرکت تحت لیسانس، ۱۱۰ همکار فروش، ۱۷۴ نمایندگی سپیدار و دشت در سراسر کشور به گسترش کسب وکار همکاران سیستم کمک می‌ کنند. درآمد همکاران سیستم از محل آموزش داخلی، درآمد اجاره نرم افزار و فضاهای رایانه‌ای، درآمد خدمات پشتیبانی و فروش نرم‌افزار است.

همکاران سیستم در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ مبلغ ۲۵ میلیارد و ۹۰۸ میلیون تومان درآمد ساخته است و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شش میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان است. با این میزان از درآمد، همکاران سیستم سود ناخالص ۱۹ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومانی شناسایی کرده است.

سیستم ۲۶ میلیارد تومان درآمد ساخت

درآمد همکاران سیستم در دوره سه ماهه اول سال ۹۸ با رشد ۴۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، به ۲۵ میلیارد و ۹۰۹ میلیون تومان رسیده است. بهای تمام شده درآمد عملیاتی سیستم نیز با رشد ۶۱ درصدی به شش میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان رسید، بنابراین سود ناخالص سیستم، با رشد ۴۴ درصدی به ۱۹ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان رسید.

هزینه‌های فروش، اداری و عمومی در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ با رشد ۳۴ درصدی به هفت میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومان رسید که موجب شد سود عملیاتی همکاران سیستم از  ۷ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان، با رشد ۵۳ درصدی به ۱۱ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان برسد.

سود خالص همکاران سیستم به دلیل صفر شدن هزینه مالی، افزایش ۱۲۸ درصدی (معادل سه میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان) درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری، افزایشی بوده، به طوری که از ۱۱ میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان در سه ماهه اول سال ۹۷ با رشد ۶۵ درصدی به ۱۸ میلیارد و ۹۸۴ میلیون تومان رسیده است. با توجه به ساخت سود خالص ۱۹ میلیارد تومانی، همکاران سیستم برای هر سهم سود خالص ۱۳۱ ریالی شناسایی کرده است.

حاشیه سود ۶۴ درصدی همکاران سیستم

در دوره سه ماهه اول سال ۹۸ به دلیل برتری رشد بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی، حاشیه سود ناخالص شرکت از ۷۶% در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۷ به ۷۴% در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ رسیده است. اما با توجه به رشد سود عملیاتی، حاشیه سود عملیاتی همکاران سیستم، از ۴۲% به ۴۳% افزایش یافته است. اما در پی صفر شدن هزینه مالی و افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری، حاشیه سود همکاران سیستم از ۵۷% در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۷ با رشد ۷درصدی، به ۶۴% در دوره سه ماهه ۹۸ رسیده است.

نکات مثبت صورت مالی سه ماهه سیستم

ماهیت فعالیت: فعالیت شرکت‌ها و گروه‌های مختلف در بازار ایران از شکل سنتی به مدرن یک مزیت برای کسب درآمد هرچه بیشتر این شرکت به شمار می‌رود، بنابراین با گسترده کردن دامنه فعالیت و جذب بازار بیشتر، این شرکت می‌تواند درآمد بالاتری را کسب نماید.

هزینه مالی: در شرایط رکود اقتصادی و نابسامانی‌ها، عمده‌ی شرکت‌ها برای تأمین منابع به دریافت تسهیلات متوصل می‌شوند که این موضوع افزایش هزینه مالی و کاهش سودآوری شرکت را در بردارد. اما همکاران سیستم هیچ گونه هزینه مالی نداشته و همچنین در دوره جاری هیچگونه تسهیلاتی را دریافت ننموده است.

حاشیه سود: به طور کلی در گروه‌ها و صنایع مختلف، سود خالص شرکت بخش کوچکی از درآمد را شامل می‌شود اما بررسی حاشیه سود خالص همکاران سیستم حاکی از ان است که در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸، بیش از ۶۴ درصد از درآمد را سود خالص تشکیل می‌دهد. که می‌توان به زبان ساده‌تر محصول نهایی این شرکت را به جای اینکه فروش نرم‌افزار و یا پشتیبانی‌ها بدانیم، “سود” قلمداد کنیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها