سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو تا چه زمانی ادامه دارد؟

سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو تا چه زمانی ادامه دارد؟

بخش مهمی از داده‌های اقتصادی آمریکا در هفته آینده منتشر می‌شود و ممکن است روی بازارهای پرریسک تاثیر بگذارد. از بین این داده‌ها می‌توان به شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول و مطالبات بیکاری اشاره کرد که در ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) منتشر خواهد شد.  علاوه بر شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) نیز در 26 آوریل (۷ اردیبهشت) منتشر می‌شود. توجه داشته باشید که تمام این داده‌ها برای ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) هستند.

شاخص PCE به عنوان شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای بررسی تورم شناخته می‌شود و معامله‌گران بازارهای مالی باید با دقت آن را تحت نظر بدهند.  بازارهای پرریسک همچنان به دنبال سیگنال‌هایی هستند که نشان دهد نرخ بهره آمریکا کاهش می‌يابد. با این حال مقامات فدرال رزرو اخیراً اعلام کردند که نرخ بهره این کشور برای مدت بیشتری در سطوح بالا باقی می‌کند.

با وجود این بانک‌های مرکزی اروپا و بریتانیا در آستانه کاهش نرخ بهره خود قرار دارند. پلتفرم کوبیسی لتر (Kobeissi Letter) خاطرنشان کرده است:

  • همه نگاه‌ها به داده‌های PCE آمریکا دوخته شده است. PCE شاخص محبوب فدرال رزرو برای بررسی تورم است. حال باید دید که آیا تورم آمریکا دوباره رشد می‌کند؟
شاخص ترس و طمع

کوبیسی لتر علاوه بر این با انتشار تصویر بالا به کاهش شدید احساسات صعودی معامله‌گران بازار سهام ایالات متحده اشاره کرد. این پلتفرم برای بررسی احساسات معامله‌گران از شاخص ترس و طمع استفاده کرده در عرض چند روز از ناحیه «طمع» به «ترس شدید» تغییر کرده است. بنابراین، همبستگی بین بیت کوین با بازار سهام آمریکا ممکن است دوباره روند آن‌ها را به هم نزدیک کند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *