ساماندهی پروازهای تاخیری و ابطالی در ایام نوروز
اکوایران: نحوه نظارت بر عملیات هوانوردی و رعایت دستورالعمل حقوق مسافر را که همزمان با افزایش سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۳ لغایت ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۴ است را تشریح شد.
به گزارش اکوایران؛ سید حمیدرضا صانعی معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص به این نکته اشاره کرد که در این ایام برنامههای نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری علاوه بر بازرسیهای معمول عملیاتی که شامل نظارت بر عملیات پرواز، صلاحیت پرواز، خدمات فرودگاهی، عملیات هوانوردی و خدمات فرودگاهی است، بر نحوه ارائه خدمات شرکتهای هواپیمایی به مسافرین و رعایت حقوق مسافرین متمرکز شده است.
بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، وی افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروز 1404 (occ) به صورت برخط بوده است.
صانعی گفت: این مرکز با هدف به حداقل رساندن تاخیر پروازها و ساماندهی پروازهای تاخیری و ابطالی و با حضور برخط نمایندگان شرکتهای هواپیمایی، فرودگاههای کشور و سایر ذینفعان که به نحوی در انجام پروازها نقش دارند آغاز به کار کرده است و به فعالیت خود ادامه میدهد.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اولویتها و الزامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری در این ایام تاکید بر رعایت دستورالعمل حقوق مسافر از سوی شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و متولیان صنعت هوایی است.
صانعی تصریح کرد: شرکتهای هواپیمایی و دفاتر ارائه دهنده خدمات مسافرت هواپیمایی مکلف به پاسخگویی تلفنی به شکایات و درخواستهای مسافرین هواپیمایی هستند. لازم به ذکر است اطلاعات تماس شرکتهای هواپیمایی بر روی سامانه حقوق مسافر به آدرس https://farasa.cao.ir در دسترس عموم قرار داد.
وی یادآور شد: در صورتی که پیگیری از شرکتهای هواپیمایی و دفاتر فروش خدمات مسافرت هوایی نتیجه بخش نبود مسافران میتوانند نسبت به ثبت شکایات خود در این سامانه اقدام کنند.
منبع: اکو ایران